Poul Jensens bortgang

a
Af admin
| | 0 min læsetid
Poul Jensens bortgang

Det var med sorg, at vi på rådhuset i sidste uge fik at vide, at Poul Jensen er afgået ved døden.

Poul blev valgt til kommunalbestyrelsen fra 1970 til 1985, og han var forud for 1970 også suppleant, i kraft af hvilket han kom i kommunalbestyrelsen første gang i 1967. Indledningsvis var det i Dragørs daværende kommunalbestyrelse og efterfølgende i den sammenlagte kommune efter kommunalreformen, hvor Dragør og Store Magleby blev slået sammen.

Poul var blandt andet 1. viceborgmester i Dragør og en markant socialdemokratisk stemme i den lokale debat.

Poul var socialdemokrat og holdt af Dragør. Han var engageret og interesseret i alle forhold i Dragør. Særligt det lokalhistoriske arbejde og Dragørs kulturarv lå ham på sinde. Således fulgte han også udviklingen og arbejdet med Dragørs lokalhistorie mange år efter, at han var gået af som kommunalbestyrelsesmedlem. Og Poul var ikke bleg for at give sit besyv med. For eksempel advarede han i 2018 det daværende flertal og dermed også sit eget parti om, at man ikke skulle flytte lokalarkivet. Det skete efter en budgetvedtagelse i kommunen. Pouls engagement for at sikre det historiske arbejde stod højt på listen.

Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at arbejde sammen med ham i politik. Men jeg husker Poul fra min tid som barn og ung i Dragør som en, man altid hilste på på gader og stræder, og som altid med venlighed sagde »goddag« til os børn. Og politikere, der har arbejdet sammen med Poul, har altid omtalt ham som en politiker med dedikation, stor kærlighed til Dragør og ikke mindst en politiker, der fandt løsninger i samarbejde.

Poul Jensen satte som socialdemokrat sine tydelige spor i udviklingen af Dragør. Poul boede størstedelen af sit liv i Engparken og tilbragte den sidste tid på Enggården.

Vores tanker går til familien, og vi har i Dragør mistet en med stor kærlighed til byen. Æret være hans minde.

Med venlig hilsen
Kenneth Gøtterup
Borgmester

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER