Regnbuebænk udsat for hærværk

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Regnbuebænk udsat for hærværk
Regnbuebænken er blevet sværtet til med sort maling. Foto: Tim Panduro
Regnbuebænken er blevet sværtet til med sort maling. Foto: Tim Panduro hærværk
Regnbuebænken er blevet sværtet til med sort maling. Foto: Tim Panduro.

Den meget omtalte regnbuemalede bænk foran Dragør Rådhus på Kirkevej i Store Magleby er på et tidspunkt i weekenden blevet udsat for hærværk.

Regnbuebænken, der er inspireret af en tilsvarende bænk i Aarhus, blev stillet op tidligere på måneden, efter at et politisk flertal havde sagt god for den. Regnbuen er et mangfoldighedssymbol, som bruges af seksuelle minoriteter og kønsminoriteter. Bænken har ført til mange diskussioner på specielt de sociale medier.

Den kulørte københavnerbænk er blevet overmalet med sort maling på et ukendt tidspunkt.

Dragør Nyt har kontaktet Dragør Kommune for at høre, om hærværket er politianmeldt, og om der findes overvågning på stedet, men har i skrivende stund endnu ikke fået svar.

Den regnbuemalede bænk står foran Rådhuset på Kirkevej. Foto: Tim Panduro
Den regnbuemalede bænk står foran Dragør Rådhus på Kirkevej. Foto: Tim Panduro.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER