Hærværket mod regnbuebænken forsvandt hurtigt i løbet af dagen. Kommunens medarbejdere fik svinget penslen, og mandag eftermiddag fremstod den lige så farverig som før overmalingen.
Vores fotograf på stedet observerede borgmester Kenneth Gøtterup blive interviewet af TV 2 Kosmopol foran den nymalede bænk, der bekræftede, at det altså var manuelt arbejde, der havde fået bænken tilbage til sit farvestrålende udtryk.
Det er tredje gang i år, at der er blevet udøver hærværk mod bænken, siden den blev malet i regnbuefarver.