Som heldagsregn med tunge regndråber langsomt blev omdannet til smuk solnedgang og lun aften, forvandlede Dragør Havn sig fredag på kort tid fra en ret tom fest til en fyldt plads.
Regnvejret havde nok fået en del til at genoverveje, om aftensmaden skulle indtages udendørs på våde bænke, så der var ikke ligefrem kø til madboder og ølbarer en time før kampstart, da Danmark skulle møde Skotland i VM-kvalifikationskamp. Dragørborgerne var der – men der var usædvanligt mange siddepladser at få.
Men da solen var gået ned, kom de for alvor frem. Og da kampen blev fløjtet i gang, var havnen proppet, og unge og gamle stod klar til at heppe på herrelandsholdet i fodbold.
Endnu engang kunne arrangør Simon Bonnerup Kristensen altså glæde sig over, at når frivillige gør en indsats for at skabe liv og glade dage i byen, så bakker folk op.
At selve fodboldkampen så endte noget uforløst med en målløs og dermed uafgjort slutstilling på samme 0–0, som da der blev fløjtet op – det kunne hverken tilskuere fra Dragør eller vejrguder gøre meget ved.
Det var den første af seks kampe, der afgør, som Danmark spiller sig til deltagelse ved VM-slutrunden næste år i USA. Alle seks kampe spilles i løbet af blot to en halv måned – og anden kamp blev spillet mandag aften på udebane mod Grækenland.
Artiklen her opdateres med resultatet, når det foreligger.

»Vi kan godt lide landsholdet og at følge med i deres kampe, men vi er ikke de vilde fodboldfans. Så vi var nok ikke dukket op, hvis det ikke var lige her, dette arrangement foregik. Men vi ved, hvor god stemning der var sidst, og det er altid hyggeligt at være her, snakke, hygge og møde dem, man kender,« forklarede Nicoline Pintos Andersen.
Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

»Vi er her jo, når der sker noget,« slog hun fast.
Hun var overrasket over de mange tomme bænke, men forudsagde at mange ville komme lige før kampen, hvilket hun fik helt ret i. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

Se lidt flere fotos her, hvor man ser den store forskel på menneskemængden på blot en time. Og i øvrigt hvor smuk en aften, det var på Dragør Havn.
Og her er Torben Stenders billeder fra endnu senere på aftenen:














