
Et opkald fra en utryg ejer af en lystbåd var lørdag ved 12.30-tiden årsag til, at brandbiler fra stationerne i Store Magleby og Dragør landede med fuld udrykning på havnen i Dragør.
Bådejeren havde set røg fra et batteri på båden, som lå til kajs på stykket ud for Café Espersen. Ifølge Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby, kunne bådens ejer ikke selv afmontere batteriet, og derfor endte han med at ringe til 112.
»Røgdykkere fra Dragør måtte ind og afmontere fire batterier. Et af dem sydede og boblede,« siger Peter Ørnbo.
Der var ikke brand ombord på båden, men operationen tog alligevel lidt tid – dels med afmonteringen af batterierne, dels med et eftersyn af båden. Selvom situationen var relativt udramatisk, var alarmopkaldet på sin plads, vurderer Peter Ørnbo.
»Hvis man er utryg, skal man ringe,« siger operationschefen.





