To tidligere Dragør-borgmestre og en nuværende samt en spidskandidat og tidligere udvalgsformand stillede op til det ny regionsråd for Østdanmark den 18. november – men de pæne titler bliver sandsynligvis ikke omsat til pladser i rådet.
Dragørs tidligere borgmester Eik Dahl Bidstrup, der var Venstre-mand i sin tid i Dragørs kommunalbestyrelse, stillede op for Liberal Alliance. Partiet får tre pladser i det ny regionsråd. Eik Dahl Bidstrup fik 355 personlige stemmer. Det giver ham en placering som nummer 17 ud af 18.
Helle Barth, der afløste Eik Dahl Bidstrup som borgmester og fortsat er Venstre-kvinde, stillede også op. Hun blev nummer 35 ud af 44 kandidater for partiet, der har fået fem pladser i regionsrådet.
For Moderaterne opstillede Lisbeth Dam Larsen, der blev valgt ind i kommunalbestyrelsen i 2021 som socialdemokrat, men skiftede parti i valgperioden. Moderaterne får en enkelt plads i regionsrådet, og den får hun næppe, selvom hun fik et rimelig godt regionsrådsvalg, hvor hun endte som nummer otte ud af 22 kandidater.
I Dragør blev valgets absolutte topscorer den konservative Kenneth Gøtterup, der personligt høstede mere end hver fjerde stemme. Helt så godt gik det ikke til regionsrådsvalget – men han fik et rimeligt valg. Partiet stillede op med 51 kandidater, og Kenneth Gøtterup blev nummer ni. Da partiet har fået syv pladser i regionsrådet, opnåede Kenneth Gøtterup ikke valg til rådet.