Skoleelever og børnehavebørn har fået fælles uderum – og alle andre må gerne være med

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Skoleelever og børnehavebørn har fået fælles uderum – og alle andre må gerne være med
Der var så jubel, da ungerne fik lov til at løbe ind efter det borgmesterlige snoreklip. Foto: Tim Panduro

»Det er et klasselokale i det frie rum, men også et sted, hvor I kan gå hen, hvis I vil væk fra støj og uro, og for børnene på Køjevænget er det også en ekstra stue, hvor I kan tage hen med de voksne og høre historier og lege.«

Sådan beskrev Dragørs borgmester, Kenneth Gøtterup, en ny såkaldt multihytte ved boldbanerne bag Nordstrandskolen, da han fredag kiggede forbi til indvielse med borgmestertale og snoreklip.

Hytten – fire åbne vægge, et tag og en bænk hele vejen rundt – er resultatet af et projekt på tværs af Nordstrandskolens SFO og den integrerede institution Køjevænget.

Projektet er støttet med 90.000 kroner af Friluftsrådet, men sfo’en og Køjevænget har også spyttet i bøssen, så projektet, som har været længe undervejs, kunne blive til noget.

»Det begyndte i 2021 med, at vi fik støtte fra Friluftsrådet. Egentlig skulle hytten have ligget ved Køjevænget, men det måtte den ikke, og så blev vi enige om denne plads, selvom det tog lidt tid at få det på plads med kommunens forvaltning,« siger Lasse Nicolaisen, der er leder af Nordstrandskolens SFO.

Han håber, at den også vil blive brugt – med omtanke – af folk i området, når den ikke er en del af børnenes hverdagsliv.

»Det er selvfølgelig vigtigt, at den bliver brugt af børnene fra Køjevænget og skolen, men den skal også være tilgængelig i weekenden for alle andre,« siger sfo-lederen.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER