Man skal rette blikket nedad, hvis man vil have det fulde udbytte af Dragørs nye skov. Bachersmindelunden, som den hedder, kan ikke just prale af kæmpetræer – men det har sine naturlige årsager. De godt 2.000 træer, der udgør Naturstyrelsens nyeste skov, blev nemlig først plantet i sidste uge.
Her var elever fra Dragør og Store Magleby Skole onsdag troppet op på grunden ved Fælledvej bag genbrugsstationen for at give en hånd med skovrejsningen.
Skovene er en del af et projekt fra Naturstyrelsen, der har fået midler til at etablere bynære skove. I Dragør var der oprindeligt udpeget tre områder – et ved Nordre Dragørvej, et ved Rytterager og altså området bag genbrugsstationen – men det er indtil videre reduceret til to. Området ved Nordre Dragørvej forventes snart at blive beplantet under navnet Hollænderlunden.
Bachersmindelunden skulle egentlig have været tilplantet sidste efterår, men det blev aflyst, da ministeren for grøn trepart aflyste sit besøg til indvielsen. Et nyt arrangement den 21. marts i år blev stoppet af, at der blev udskrevet valg. Men nu er der endelig plantet en skov på strækningen mellem Store Magleby og Dragør.

