Jacob Honoré fik torsdag eftermiddag sagt farvel til Dragør Kommune hele to gange.
Lederen af Dragør Musik- og Kulturskole gik stort set direkte fra sin afskedsreception i kantinen på rådhuset og de få hundrede meter til gadekæret i Store Magleby, hvor han stod i spidsen for et fællessangsarrangement i konceptet »Den syngende kommune«, som den operauddannede Jacob Honoré selv har introduceret, og som byder på fællessangsarrangementer året igennem forskellige steder i kommunen.
Jacob Honoré stopper som leder i Dragør for at overtage ansvaret for musikskolen i Rødovre. Navnet på Dragør Musik- og Kulturskoles nye leder er endnu ikke offentliggjort. Til gengæld kunne Jacob Honore glæde torsdagens godt 20 sangglade fremmødte med, at den kommunale fællessang fortsætter efter hans afgang. To af musikskolens lærere har lovet at tage over – nemlig musikskolens kordirigent Julie Smed Jensen og pianist Emil Østergaard Petersen, der også tog sig af tangenterne ved torsdagens arrangement.



