Socialdemokratiet også klar til budgetforhandlinger

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Socialdemokratiet også klar til budgetforhandlinger
Nicolaj Bertel Riber i kommunalbestyrelsen. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

I sidste uge bragte Dragør Nyt en artikel om, hvad partierne i kommunalbestyrelsen vil gå til budgetforhandlingerne med. Her stod der, at Socialdemokratiet ikke var vendt tilbage på avisens henvendelse. Men spidskandidat Nicolaj Bertel Riber (A) havde svaret på mailen – faktisk samme dag, han fik den. Så redaktionen beklager meget formuleringen, og at mailen havde forputtet sig.

For god ordens skyld bringer vi hans svar her (som i øvrigt allerede er indarbejdet i artiklen, du kan læse i sin helhed online):

»Socialdemokratiet ser frem til at deltage og medvirke i og tage ansvar for Dragør kommunes budget. Det har vi, som det eneste parti ud over Venstre, gjort siden 2002 – uden afbrydelser. Hvad Socialdemokratiet har med i ringbindet til budgetforhandlinger, er forbeholdt det særligt fortrolige rum, som en budgetforhandling er. Det har vi meget stor respekt for. Så det kommer vi ikke til at udtale os specifikt om. Men alle, der kender mig og Socialdemokratiet, er jo nok ikke i tvivl om, hvad vi mener om de forskellige områder. Men i øvrigt vil jeg godt understrege, at en god forhandlingspartner ikke stiller ultimative krav,« lyder det fra Nicolaj Bertel Riber.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER