Spejdere fejrede Sankt Georg

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Spejdere fejrede Sankt Georg
Nogle af de ældre spejdere genfortalte Sankt Georgs sejr over dragen. Foto: Tim Panduro.

Gode gerninger og drabelige beretninger var i fokus, da Blushøjspejderne, tro mod alle traditioner, markerede Sankt Georgs dødsdag den 23. april.

Den værste sorg efter dødsfaldet har nok lukket sig, her 1.722 år efter at han kom af dage, og dagen var da også præget af leg og sjov.

Efter en dramatisk gennemgang af hans berømte sejr over en drage, hvor han i bedste spejderånd afviste en belønning for sin gode gerning, blev spejdere i alle aldersklasser sendt på løb rundt i området. Her skulle de blandt andet samle affald og bygge lagkager – der passende nok siden blev fortæret.

Gensynsglæden var tilsyneladende stor oven på en lang påske uden spejderaktiviteter. Foto: Tim Panduro.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER