Interessen er stor for at være med, når Dragør Kommune inviterer til borgermøde om fremtidens lokalplan for den gamle bydel. Allerede inden udgangen af april var mødet, der finder sted torsdag den 8. maj, fuldt booket.
Den gældende lokalplan for Dragørs gamle bydel har fokus på at bevare bymiljø og bygninger med udgangspunkt i traditionelle materialer og håndværksmetoder. Planen er udarbejdet for flere år siden og beskriver ikke nyere forhold som tekniske installationer, energiløsninger eller ønsker til blandt andet drivhuse og mindre bygninger. Derfor arbejdes der nu på en opdatering.
Inden det videre arbejde går i gang, ønsker kommunen at høre borgernes idéer, erfaringer og spørgsmål. Borgermødet, der finder sted i aulaen på Dragør Skole, vil bestå af korte oplæg og efterfølgende temadrøftelser i mindre grupper.
På grund af den store tilslutning er der oprettet en interesseliste til et eventuelt ekstra møde. Kommunen vil vurdere behovet, så endnu flere får mulighed for at bidrage med input til lokalplanarbejdet.