Stor udrykning til Kongevejen

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Stor udrykning til Kongevejen
Der var udrykning til den Kongevejen fredag eftermiddag. Arkivfoto: Tim Panduro

Store mængder udrykningskøretøjer blev kort før klokken 14.30 sendt mod Kongevejen i Dragør, efter at en borger havde ringet 1-1-2.

Både brandbiler, to motorcykelbetjente og en akutlægebil var blandt de vogne, der blev sendt afsted, da der opstod melding om en tagbrand i bygningen på hjørnet af Kongevejen og E.C. Hammersvej.

»Anmelderen brugte muligheden for at streame video til os, og vi kunne se røg. Vi havde en mistanke om, at det var fra en skorsten, hvor der var blevet fyret op, men vi kunne ikke se skorstenen, så vi valgte at behandle det som mistanke om en tagbrand,« fortæller operationschef Frank Mikkelsen fra Hovedstadens Beredskab.

Formodningen viste sig at være korrekt – der var blot tale om røg fra en skorsten.

»Vi lavede et eftersyn, og kunne afmelde udrykningen med det samme,« siger operationschefen.

At der blev sendt både politi og akutbil foruden brandvæsen skyldes ifølge operationschefen, at en tagbrand i et tætbebygget område som Kongevejen har risiko for at udvikle sig hurtigt.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER