Det var et usædvanligt syn, der mødte beboerne på Dragør Stationsplads her til morgen. Et ældre træ var væltet i vinden og lå i al sin vælde og spærrede vejen.
Træet stod på den del af pladsen, hvor busserne er drejet ned af Linde Allé mod Kirkevej, så busdriften blev ikke påvirket.
Til gengæld var beboerne på Stationsvænget og Støbervænget spærret inde i en times tid.
Træet væltede på en morgen med en del blæst. Og heldigvis i en i en heldig retning, hvor det hverken landede på en parkeret bil eller ind i en privat have.
Kun en solsikke var også bukket under i umiddelbar nærhed.
Hurtig hjælp
I følge øjenvidner i vores Facebook-gruppe Dragørnyhederne var kommunens arbejdsmænd hurtigt på stede.
Da vores fotograf og chefredaktør Henrik Stark ankom havde de ikke tid til at snakke, men de fik fjernet træet effektivt.
I følge billerne af træet hang rødderne ikke længere fat i træet, hvilket kunne være grunden til, at det væltede.











