Sundhedsdag og Ældretopmøde til september

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Sundhedsdag og Ældretopmøde til september
Foto: Torben Stender

Til efteråret skal der både holdes sundhedsdag og ældretopmøde i Dragør Kommune.

Planlægningen er i gang, og datoerne var blevet fastlagt. Sundhedsdagen i 2026 planlægges afholdt mandag den 21. september på Wiedergården, mens ældretopmødet er sat til at afholdes tirsdag den 22. september.

Ældrerådet er dog kommet med en skriftlig bemærkning til et udvalgsmøde, der har fået Ældre- og Sundhedsudvalget til at beslutte, at en alternativ dato for ældretopmødet skal drøftes med ældrerådet.

Rådet har nemlig bemærket, at det er »underligt, at to så store arrangementer arrangeres på to på hinanden følgende dage. Det er alt andet lige de samme personer, der skal deltage. Ældrerådet ser frem til ældretopmøde, og deltager gerne i synliggørelsen og ser frem en detaljeret plan for mødet.«

Ældretopmødet er et nyt tiltag, som fremover skal afholdes hvert andet år. Der er afsat 50.000 kroner til formålet. Borgere og relevante aktører på ældreområdet bliver inviteret til dialog og vidensdeling, der skal danne grundlag for at formulere en ny ældrepolitik.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER