
Tirsdag den 27. maj var kølig og blæsende, men alligevel var 25 frivillige og støtter til Sydstrandsbroens Brolaug og 50 børnehavebørn fra Eventyrhuset mødt op til officiel indvielse af Sydstrandsbroen. Borgmester Kenneth Gøtterup (C) mødte også op for at indvie broen og klippe båndet over.
»Denne badebro er ikke blot en fysisk struktur, den er et symbol på, hvad vi kan opnå, når engagerede borgere går sammen for at skabe noget til gavn for os alle,« sagde han blandt andet.
Formand for brolauget, Tom Clausen, sagde også tak til alle dem, der har været med til at gøre broen til virkelighed – ikke mindst Bent Larsen, som ifølge Tom Clausen har knoklet stædigt og utrætteligt for broens tilblivelse.
