Sydstrandsbroen officielt indviet

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Sydstrandsbroen officielt indviet
Borgmester Kenneth Gøtterup klippede snoren og erklærede Sydstrandsbroens for officielt åben. Foto: Sydstrandens Brolaug
Der blev serveret æblejuice og kiks til børnene og lidt bobler og chips til de voksne, da Sydstrandsbroen blev officielt indviet. Foto: Sydstrandens Brolaug.

Tirsdag den 27. maj var kølig og blæsende, men alligevel var 25 frivillige og støtter til Sydstrandsbroens Brolaug og 50 børnehavebørn fra Eventyrhuset mødt op til officiel indvielse af Sydstrandsbroen. Borgmester Kenneth Gøtterup (C) mødte også op for at indvie broen og klippe båndet over.

»Denne badebro er ikke blot en fysisk struktur, den er et symbol på, hvad vi kan opnå, når engagerede borgere går sammen for at skabe noget til gavn for os alle,« sagde han blandt andet.

Formand for brolauget, Tom Clausen, sagde også tak til alle dem, der har været med til at gøre broen til virkelighed – ikke mindst Bent Larsen, som ifølge Tom Clausen har knoklet stædigt og utrætteligt for broens tilblivelse.

Sydstrandens Brolaug håber på, at alle vil være med til at passe på broen, så den kan bevares mange år frem i tiden. Foto: Sydstrandens Brolaug.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER