Syv spørgsmål til …

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Syv spørgsmål til …
Foto: Tim Panduro

Hvad er din tilknytning til Dragør

Min mors slægt har boet i Dragør i mange generationer. Vi kan føre slægten tilbage til Dragør Gård, hvor én af to hollandske familier bosatte sig i 1500-tallet. Men siden kom sømænd fra andre egne til Dragør og giftede sig ind i slægten. Min far var gartner, så jeg er vokset op på et gartneri i Ullerup, men har boet i Dragør siden 1967 med en kort afstikker til Grønland på fire år. Jeg bor nu i et hus, som mine oldeforældre købte i 1905.

Hvad er det bedste ved Dragør? 

At bo i et samfund, som min slægt har sat sit præg på gennem generationer. At bo tæt på havet. At bo tæt på min familie.

Hvad kan vi gøre bedre i Dragør? 

Tage fat på udvikling af havnen og klimatilpasningerne. 

Hvad glæder du dig mest til i den kommende tid? 

Forår, sommer og start på badesæsonen. Og så glæder jeg mig til, at museumssæsonen begynder – er aktiv i støtteforeningen Museum Amagers Venner og som frivillig på Amagermuseet.

Hvilken aktivitet/bog/podcast/serie er du optaget af lige nu? 

Jeg har lige afsluttet læsning af Tom Buk-Swientys bog »Berlin brænder« – en spændende fortælling om danskere i Berlin under anden verdenskrig. Og så har jeg altid mindst et strikketøj i gang.  

Hvad er den næste natur- eller kulturoplevelse, du skal til?

Intet er p.t. planlagt. Går eller kører – på cykel – selvfølgelig spontane ture på havnen og i omegnen. Ville gerne gå lidt mere i biografen, så jeg savner biografen i Dragør.

Hvordan starter og slutter den perfekte dag for dig?

Jeg er pensionist, så dagen starter bedst med et godt morgenmåltid med god tid til læsning af dagens avis. En aften efter en aktiv dag slutter gerne med sidste udgave af TV-avisen, indtaget med benene oppe i sofaen. 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER