»Tag godt imod vore indsamlere«

T
Af Thomas Mose
| | 0 min læsetid
»Tag godt imod vore indsamlere«
Indsamlerne er på gaden på søndag.

Søndag den 19. april går frivillige igen på gaden for at samle ind til Kræftens Bekæmpelse. Lokalt i Dragør er der allerede mange, der har meldt sig som indsamlere, men der er stadig ledige ruter.

Når Kræftens Bekæmpelse afholder sin årlige landsindsamling, er det med opbakning fra tusindvis af frivillige over hele landet. Formand Helen Bernt Andersen ser dagen som noget særligt og fremhæver mødet med borgerne som en vigtig del af indsatsen.

»Det er rørende at gå fra dør til dør og mærke lokalsamfundets opbakning til kræftsagen. De indsamlede midler gør en stor forskel i vores fælles indsats mod kræft. Vi vil, at færre skal have kræft, at flere skal overleve kræft, og at alle skal have et bedre liv med og efter kræft. Det nytter, når vi står sammen,« lyder det fra Helen Bernt Andersen.

I Dragør er det Benny Brandt-Jensen, der står for koordineringen af de frivillige indsamlere. Han oplyser, at alle kan melde sig som indsamlere, og at der stadig er behov for flere frivillige til at dække de resterende ruter.

Og så håber han naturligvis på både godt vejr og god stemning på indsamlingsdagen: »Tag godt imod vores indsamlere – på gensyn på søndag«, lyder det fra Benny Brandt-Jensen.

Indsamlerne går deres ruter søndag den 19. april mellem klokken 11 og 14, hvorefter indsamlingsbøsser og materialer afleveres til optælling.

Tilmelding kan ske helt frem til søndag formiddag, og det gøres ved at kontakte Benny Brandt-Jensen enten på e-mailadressen brandtjensen2791@gmail.com eller på telefonnummer 41 42 61 86.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER