To mænd dømt og udvist for butikstyveri

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
To mænd dømt og udvist for butikstyveri
Arkivfoto: Tim Panduro

Et tyvetogt i Københavns Lufthavn fik store konsekvenser for to mænd, der søndag aften blev pågrebet i luthavnen med stjålne varer for omkring 6.000 kroner.

De to mænd, der er henholdsvis 23 og 34 år gamle, blev observereret af en butiksdetektiv. Politiet blev tilkaldt, og mændene blev anholdt. Mandag blev de fremstillet i Dommervagten i Københavns Byret og fik en straksdom på 14 dages fængsel. Med dommen følger en udvisning og indrejseforbud i seks år, oplyser Københavns Politi.

En straksdom er betegnelsen for en dom, der falder kort efter en anholdelse. Den udløser ofte omgående afsoning.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER