To nye Dragør-statsborgere

K
Af Karen Dich
| | 2 min læsetid
To nye Dragør-statsborgere

På en skøn og blæsende septemberdag var flaget hejst foran Dragør Rådhus. Anledningen var grundlovsceremoni for to nye statsborgere: Erwin Lansing og Sander van de Bilt.

Kommunalbestyrelsessalen sitrede af forventning, da borgmester Kenneth Gøtterup tog imod de to hovedpersoner, deres familier og venner.

Borgmesteren holdt tale, de formelle papirer blev underskrevet, og statsborgerskabet blev herefter givet og bekræftet ved et håndtryk.

Artiklen fortsætter efter billedet.

Erwin Lansing og Kenneth Gøtterup borgmester.jpg
Erwin Lansing, der er formand for forældrebestyrelsen på Store Magleby Skole, trykkede hånd med borgmesteren. Foto: Dragør Kommune

Erwin Lansing, som nogle læsere vil kende som formand for forældrebestyrelsen på Store Magleby Skole, stiller op til kommunalvalget for Radikale Venstre. 

Både han og Sander van de Bilt kommer oprindeligt fra Holland, og måske er det derfor, at de føler sig hjemme i Dragør. I hvert fald har de begge søgt statsborgerskab i Danmark, og ceremonien markerer det sidste skridt på den færd.

Artiklen fortsætter efter billedet.

Sander van de Bilt og Kenneth Gøtterup borgmester.jpg
Sander van de Bilt blev budt velkommen i det danske fællesskab med et håndtryk fra borgmesteren. Foto: Dragør Kommune

Til minde om dagen modtog de nye statsborgere Trap Danmarks bog om Dragør Kommune.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER