Søndagen blev travl for Dragørs deltidsbrandfolk, der to gange måtte yde assistance ved større slukningsindsatser i nabokommunerne.
Ved 9.30 indløb en alarm om en brand i et værksted på Bjørnbakvej i Tårnbys industrikvarter ved Englandsvej.
»Indsatslederen fra Dragør blev ansvarlig for vandforsyningsplanen i forbindelse med branden,« siger Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby.
»Vandtankvognen kørte i pendulfart mellem Dragør og brandstedet, og Store Maglebys slangetender blev også sendt afsted, « fortæller han.
Den omfattende brand gjorde, at bilister fra Dragørsiden måtte finde andre veje i retning mod hovedstaden i flere timer henover formiddagen og eftermiddagen.
Udrykningen var ikke den eneste, der involverede det lokale brandvæsen. Søndag eftermiddag måtte tankvogn og slangetender igen afsted. Denne gang var det til en større brand i et affaldsoplag på Kattegatvej i Københavns Nordhavn.