Ugens udrykninger: Person faldt i kloak

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Ugens udrykninger: Person faldt i kloak
> AI-beskrivelse: Dette billede viser en rød, moderne brandbil fra Hovedstadens Beredskab i bevægelse på en byvej. Brandbilen er en Volvo-lastbil med tydelige gule refleksmærkninger på fronten og siderne, som […]

Brandværnene i Store Magleby og Dragør har haft flere udrykninger i løbet af ugen – blandt andet til et par usædvanlige sager. Det oplyser Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby.

Torsdag den 4. december klokken 14.56 måtte brandvæsenet således til Pileengen for at hjælpe en person op af en kloak. Peter Ørnbo kan ikke oplyse de nærmere omstændigheder om uheldet.

»Men pågældende var ved godt mod og havde ingen synlige skader,« siger operationschefen.

Dagen inden måtte brandvæsenet forbi Hollænderhallen på en anden særpræget opgave. Her havde en skoleelev ifølge Peter Ørnbo låst sig inde på et toilet.

»En lærer stod og beroligede udenfor, mens vi åbnede døren med et dørforceringsværktøj,« fortæller han.

Natten til tirsdag den 2. december var brandvæsenet også afsted til en såkaldt first responder-opgave. Her kom der melding om et hjertestop hos en borger på Kai Lippmanns Alle klokken 3.43.

Senere samme dag – klokken 11.19 – gik en brandalarm på Halvejen i en daginstitution, der er under renovering. Det skyldtes en teknisk fejl. Endelig har vandforsyningen fra brandstationen i Store Magleby været sendt til en garagebrand i Hvidovre. Det skete også tirsdag den 2. december.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER