Aftenmaden blev næppe helt vellykket, men bortset fra det slap beboerne med skrækken, da der fredag aften opstod en mindre brand i et køkken i en bolig på Strandlinjen i Store Magleby.
Ifølge Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby, blev brandvæsenet alarmeret klokken 19.42, efter at der var opstået en oliebrand i en gryde under madlavningen. Beboerne havde selv slukke tilden med en pulverslukker – men kontaktede brandvæsenet for en sikkerheds skyld. Og det var en god ide, fortæller Peter Ørnbo.
»Når der går ild en sådan en gryde, kan det have spredt sig via ventilationssystemet, så vi gennemgik emhætte, emfang og aftrækskanalen med et termisk kamera,« fortæller han.