Seks brandbiler med blandt andet røgdykkere hastede onsdag klokken 17.48 til Føtex på Magleby Torv, efter at en automatisk brandmelder var gået i gang i parkeringskælderen.
Det har nok set voldsomt ud med seks køretøjer og røgdykkere, der gik ned i parkeringskælderen. Men vi er nødt til fysisk at se brandmelderen for at være helt sikre, siger Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby.
Brandmelderen var aktiveret »uden påviselig grund,« som det hedder i beredskabets døgnrapport – og brandfolkene kunne derfor hurtigt forlade supermarkedet igen.
Ugens anden udrykning var fra brandstationen i Store Magleby. Her har man særligt udstyr til vandforsyning, der bruges i hele Hovedstadens Beredskabs dækningsområde – og det blev tilkaldt til en brand i et værksted på Speditørvej i Sydhavnen.

