Ugens udrykninger: Røgdykkere i Føtex

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Ugens udrykninger: Røgdykkere i Føtex
> AI-beskrivelse: Dette billede viser en scene fra Føtex en onsdag aften klokken 18, hvor brandmænd er aktive indenfor butikken. To brandmænd i fuld uniform og sikkerhedsudstyr er i gang […]

Seks brandbiler med blandt andet røgdykkere hastede onsdag klokken 17.48 til Føtex på Magleby Torv, efter at en automatisk brandmelder var gået i gang i parkeringskælderen.

Det har nok set voldsomt ud med seks køretøjer og røgdykkere, der gik ned i parkeringskælderen. Men vi er nødt til fysisk at se brandmelderen for at være helt sikre, siger Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby.

Brandmelderen var aktiveret »uden påviselig grund,« som det hedder i beredskabets døgnrapport – og brandfolkene kunne derfor hurtigt forlade supermarkedet igen.

Ugens anden udrykning var fra brandstationen i Store Magleby. Her har man særligt udstyr til vandforsyning, der bruges i hele Hovedstadens Beredskabs dækningsområde – og det blev tilkaldt til en brand i et værksted på Speditørvej i Sydhavnen.

Føtex onsdag kl 18.jpg
Der bliver gået grundigt til værks, når der er alarm. Foto: TorbenStender
Føtex onsdag kl 18-3.jpg
Brandbilerne lyste godt op i vintermørket: Foto: TorbenStender

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER