Ugens udrykninger: Trafikuheld på Vierdiget

T
Af Tim Panduro
| | 1 min læsetid

Søndag aften blev freden brudt af udrykningssirener, da Hovedstadens Beredskab rykkede ud til Vierdiget, efter at der klokken 20.55 indløb alarm om et trafikuheld i boligområdet.

Ifølge Peter Ørnbo, operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby, var uheldet heldigvis ikke alvorligt.

»Der var tale om en bilist, der havde ramt en parkeret bil. Der er ingen meldinger om personskade,« siger han.

Alligevel fik de tilkaldte brandfolk lidt at se til på uheldsstedet.

»Der var en læk af bremsevæske, så der blev lagt kattegrus på,« siger operationschefen.

Kattegrus er et almindeligt redskab i beredskabets værktøjskasse og anvendes til at suge væske, både for at undgå forurening af omgivelserne og for at hindre, at for eksempel olieudslip gør asfalt eller fliser glatte at færdes på.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER