Det lokale brandværn måtte onsdag i sidste uge omkring Hyldeengen, hvor der blev slået alarm fra en nabo klokken 18.14.
Årsagen var, at der var udbrudt brand i en hæk. Ilden var slukket, inden brandfolkene nåede frem.
Branden skyldtes ifølge Peter Ørnbo, der er operationschef hos Hovedstadens Beredskab og områdeleder for stationerne i Dragør og Store Magleby, brugen af en ukrudtsbrænder.
»Vi advarer om det hvert år, men alligevel har vi udrykninger til den type brande,« lyder det fra Peter Ørnbo.
Uforsigtig omgang med ukrudtsbrændere kan i yderste konsekvens ende med en bøde for brud på Beredskabsloven.
Søndag måtte brandfolkene igen af huse, da der klokken 18.02 lød en alarm fra Rybakkevej. Her var der ifølge Peter Ørnbo udbrudt brand i et skur. Igen var ilden slukket, da brandbilerne nåede frem.
Ud over de to brandudrykninger har vandforsyningsenheden fra brandstationen på Kirkevej i Store Magleby været i aktion en enkelt gang i sidste uge. Det var tirsdag den 26. maj, hvor der først på aftenen blev behov for ekstra vandforsyning ved en brand i et kolonihavehus på Upplandsgade i København S.