Cyklister, der har krydset kommunegrænsen på Englandsvej, har måttet leve med en fælles cykelsti i den seneste tid – og bilister har måttet finde sig i, at vejbanen har været delvist optaget af arbejdsvogne i lufthavnstunnellen.
Og sådan bliver det ved med at være – i hvert fald i det sydvendte rør mod Dragør i de næste par uger. Det meddeler kommunikationsafdelingen hos Tårnby Kommune.
»Vejarbejdet i lufthavnstunnellen skyldes, at der i øjeblikket er ved at blive fjernet nogle gamle ventilatorer, som oprindeligt har haft til formål at lede røg væk ved brand eller fjerne kemiske dampe. Systemet bliver dog ikke brugt længere, og af sikkerhedsmæssige årsager har man valgt at fjerne ventilatorerne,« hedder det i et svar til Dragør Nyt.
»Det var oprindeligt planen at demontere ventilatorerne på traditionel vis, men på baggrund af deres tilstand har det vist sig nødvendigt at nedskære dem. Denne metode har medført en væsentligt længere udførelsestid end først antaget.«
Entreprenøren Strøm-Hansen oplyser ifølge Tårnby Kommune, at arbejdet i det nordgående rør næsten er afsluttet, mens man i det andet tunnelrør kommer til at arbejde i en til to uger mere.