Venstre samlet på fortet

T
Af Thomas Mose
| | 0 min læsetid
Venstre samlet på fortet
Der var genvalg til formand for Venstre i Dragør, Erik Skovgaard Nielsen, ved generalforsamlingen på Dragør Fort. Privatfoto

Venstre i Dragør holdt søndag den 23. februar ordinær generalforsamling på Dragør Fort. Inden mødet var der fælles spisning, og der var ifølge partiet stor opbakning til arrangementet.

I sin beretning beskrev formand Erik Skovgaard Nielsen året som usædvanligt med både valg og internationale uroligheder, der også har haft betydning for kommunerne.

»2025 har været et ekstraordinært år med valg, uro i verden og store krav til kommunerne. Alligevel er det lykkedes Venstre i Dragør at fastholde vores styrke, tage ansvar for økonomien og sætte tydelige aftryk på samarbejdet i kommunalbestyrelsen,« siger Erik Skovgaard Nielsen.

Ved kommunalvalget fastholdt Venstre sine to mandater i Dragør Kommunalbestyrelse. Efter valget indgik partiet i en bred konstituering og fortsatte samarbejdet med Det Konservative Folkeparti og Socialdemokratiet.

Ifølge Venstre har fokus været på sunde finanser og stabil drift. Partiet peger på, at der fortsat skal være en robust økonomi, så kommunen har handlefrihed, hvis der kommer sværere tider.

Henrik Kjærsvold-Niclasen, der er medlem af kommunalbestyrelsen, fremhæver, at partiet har sikret sig indflydelse i den nye valgperiode.

»Vi har sikret markante politiske aftryk og centrale poster i det kommende samarbejde. Det betyder, at Venstre også fremover sidder med ved bordet, når der træffes beslutninger om Dragørs udvikling,« siger Henrik Kjærsvold-Niclasen.

Venstre vil i den kommende periode blandt andet arbejde for at styrke folkeskolen, skabe fremdrift i kystsikringen og sikre kvalitet på ældreområdet.

»Vores mål er enkelt: Dragør skal være en kommune med styr på økonomien, en stærk folkeskole, tryghed ved kysten og høj kvalitet i velfærden til de ældre. Det er de pejlemærker, Venstre går til arbejdet med hver eneste dag,« siger Thomas Olsen, der er Venstres andet medlem af kommunalbestyrelsen.

På generalforsamlingen blev Erik Skovgaard Nielsen genvalgt som formand. Der blev også valgt bestyrelse og kredsrepræsentanter. Aftenen sluttede med oplæg fra partiets to kommunalbestyrelsesmedlemmer og debat blandt de fremmødte.

IMG_0491.jpeg
Tidligere borgmester og kommunalbestyrelsesmedlem Helle Barth blev hyldet for sin store indsats for partiet gennem mange år. Privatfoto

Bestyrelsen i Venstre i Dragør

Erik Skovgaard Nielsen, formand
Helle May Nielsen
Helle Barth
Carsten Kjelde
Jan Baeré
Louis Hjelmsø
Per Faldborg Olesen
Kirsten Kindberg, suppleant

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER