Jeg vil gerne sige undskyld til den fantastiske læser, der hev fat i mig i pausen mellem de to debatarrangementer i tirsdags.
Emnet på scenen den aften var Dragør år 2050.
Men mit hoved var på noget mere nutidigt i form af den livestream, som vi forgæves havde forsøgt at få op at køre til den første debat. Det skulle bare lykkes til den anden.
Så dér klokken kvart i genstart, hvor jeg stod på en stol og forgæves forsøgte at nogle ledninger til at passe sammen, svarede jeg lidt for kort for hovedet.
Hvor er kalenderen?
Hun ønskede ellers meget venligt tillykke med det nye design på den nye avis.
Der var bare en ting, som kunne blive bedre; vores kalender over, hvad der sker i Dragør, burde være her på side 2.
Hun ville gerne have et let sted at kunne slå op, hvad der sker i byen.
Det er i og for sig et fromt ønske, som jeg udmærket forstår.
Jeg ville ønske, at jeg havde taget mig tid til at forklare, at idéen i det nye design jo er, at vi har tre sektioner – Dragør Nyt, Byens Liv og Dragørdebatten.
De tre sektioner
Dragør Nyt er den mere klassiske nyhedsdel.Byens Liv med alt det oplevelsesagtige og personlige. Og så de gode læserbreve omme i Dragørdebatten.
I det mix har vi valgt, at »Det sker« altid indleder Byens Liv, sådan at vi starter den del af avisen med at se frem. Her bringer vi også altid vores omtaler af de begivenheder, der kommer.
Hvor den side så befinder sig i avisen, er til gengæld lidt mere tilfældigt. For det kommer an på, hvor mange nyheder der er i den første del af avisen.
Og vi havde jo egentlig også planlagt, at den side skal have et nyt look, som tydeliggør, at man går i gang med en ny sektion af avisen. Men det har vi ikke nået, og lige nu kæmper vi bare med at følge med alle de nye muligheder, designet i forvejen har givet os.
Så ja, al begyndelse er svær.
Og så er der hjemmesiden
Dertil er der jo den detalje, at det faktisk er meningen, at man som læser skal lede lidt rundt efter den faste kalender. For det gør, at man ser flere historier og annoncer, hvilket er godt for vores økonomi.
Det ville jeg gerne have forklaret stille og roligt. Men det lykkedes mig ikke. Til gengæld lykkedes det at få streaming og optagelse af arrangementet op at køre til anden del. En lille succes.
Da der senere var en, som gjorde mig opmærksom på, at vores link til Dragør Nyts Venner på vores hjemmeside ikke virkede, så skulle jeg tage en meget dyb indånding, fordi ja, der er problemer med vores nye hjemmeside. Og de apps, vi har lovet jer, har I heller ikke set meget til endnu.
Vi lærer rigtigt meget i øjeblikket af at gøre noget, vi ikke har prøvet før.
Eksempelvis lærte vi af den første valgdebat, at en times pause er for lang tid mellem de to debatter. Så fremover vil vores debatarrangementer begynde klokken 17.00.
Det vidste vi ikke, før vi havde prøvet det første gang. Derfor messer jeg en del gange for mig selv i øjeblikket: Al begyndelse er svær.