I en ny analyse har Ældre Sagen beregnet, hvor mange sygeplejersker hver kommune har ansat i ældreplejen per 1.000 indbyggere over 80 år.
Færrest sygeplejersker per ældre borger er der i Dragør, Egedal, Gribskov og Hørsholm. Noget, der ifølge organisationen er udtryk for, hvor tryg og sund en alderdom borgerne kan vente sig.
Sidste år foretog Indenrigs- og Sundhedsministeriet en analyse, hvor man kan læse, at kommuner med flere ansatte sygeplejersker har en lavere andel af patienter med hyppige akutte sygehusindlæggelser.
Alt i alt meget bekymrende for os ældre borgere i Dragør.
Med venlig hilsen
Hardy Bengtsen