Debat

Bekymrende bundplacering

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Bekymrende bundplacering

I en ny analyse har Ældre Sagen beregnet, hvor mange sygeplejersker hver kommune har ansat i ældreplejen per 1.000 indbyggere over 80 år.

Færrest sygeplejersker per ældre borger er der i Dragør, Egedal, Gribskov og Hørsholm. Noget, der ifølge organisationen er udtryk for, hvor tryg og sund en alderdom borgerne kan vente sig.

Sidste år foretog Indenrigs- og Sundhedsministeriet en analyse, hvor man kan læse, at kommuner med flere ansatte sygeplejersker har en lavere andel af patienter med hyppige akutte sygehusindlæggelser.

Alt i alt meget bekymrende for os ældre borgere i Dragør.

Med venlig hilsen
Hardy Bengtsen

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER