Når nu fjernvarme-programmet gik i vasken her i Dragør, kunne det så være en idé selv at opføre et biogasanlæg i kommunen?
Jeg kunne forestille mig, at det kunne ligge ude på den sydlige spids af Amager.
Kommunen kunne måske producere så meget, at vi kunne forsyne andre med gas og tjene penge på det.
Ifølge Energistyrelsen er der omkring 150 biogasanlæg i Danmark, som producerer biogas til blandt andet elproduktion og opgradering med tilførsel til gassystemet, hvor det erstatter naturgas.
I 2025 styrkede biogas sin position som en central del af Danmarks energiinfrastruktur og dækker nu over 40 procent af Danmarks gasforbrug, og vi har et øget behov for en stabil og indenlandsk energiproduktion, uafhængig af andre (Rusland).
Med venlig hilsen
Helge Overgaard