Debat

Der er »udskrevet« valg til ældrerådet

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Der er »udskrevet« valg til ældrerådet

Til november er der ikke kun valg til kommunalbestyrelsen, men også til Ældrerådet i Dragør.

Ældrerådets valgperiode følger kommunalbestyrelsen, og det er kommunalbestyrelsen pligt at sørge for, at der afholdes valg til ældrerådet. 

I Dragør afholdes der valg til ældrerådet tirsdag den 11. november i mødelokalerne i Hollænderhallen fra klokken 9–17. 

Alle, der er fyldt 60 år senest den 11. november, kan både lade sig opstille og stemme til Ældrerådet i Dragør. 

Arbejdet i ældrerådet er vigtigt for kommunalbestyrelsen – og ikke mindst for arbejdet i Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsudvalget, for hvem ældrerådet er en særlig vigtig sparringspartner, da ældrerådet taler de ældres sag og sikrer, at deres behov og perspektiver bliver hørt. 

Som socialudvalgsformand har jeg haft et godt og konstruktivt samarbejde med de to ældreråd, jeg har arbejdet sammen med igennem de seneste syv et halvt år. 

Tak til det afgående ældreråd

Til det afgående ældreråd vil jeg gerne rette en stor tak. Tak for et godt og konstruktivt samarbejde igennem de sidste tre et halvt år. Tak for jeres indsats for Dragørs ældre. 

Vi har ikke set ens på alle sager. Sådan er det. I har flaget vigtige pointer, sat dagsordener og givet jeres besyv med på et hav af sager. I har på alle måder gjort jeres indflydelse gældende til gavn for borgerne.  

Uanset hvem der bestrider hvilke poster, efter de to valg er gennemført, håber jeg, at det gode samarbejde kan fortsætte. Det vil være godt for ældreområdet i Dragør. 

Med venlig hilsen
Nicolaj Bertel Riber (A)
Viceborgmester og formand for Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsudvalget 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER