Debat

Der skete ikke kun én fejl på Enggården

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid

Den svage ældre mand blev udsat for mange fejl.

Det er måske meget forståeligt, at de ansvarlige klamrer sig til, at der trods alt kun var tale en fejl. 

Utilgiveligt naturligvis, men kun én fejl.

Det er ikke sandt desværre. I stedet skete følgende:

1. En medarbejder satte en meget syg bevægelseshæmmet mand i en stol på hans badeværelse, lukkede døren og glemte ham fuldstændigt.

2. Personen, som skulle hjælpe ham med morgentoilette og påklædning, overså ham.

3. Den medicinansvarlige overså, at han ikke fik sin morgenmedicin.

4. Det blev ikke opdaget, at han manglede ved morgenmaden.

5. Man så ikke, at han manglede i formiddagens løb i dagligstuen.

6. Ved frokosten opdagede man ikke hans fravær.

7. Ved samværet om eftermiddagen opdagede personalet intet.

8. Ved aftensmaden blev hans tallerken båret urørt ud. Ingen reaktion.

9. Ved aftenudleveringen af medicin opdagede den ansvarlige ikke, at han manglede.

10. Aftentoilette og isenglægning overset.

11. Mindst to gange nattekontrol svigtede.

At en person satte beboeren hjælpeløs i en stol startede en række fejl, som hver især aldrig burde kunne ske. Det vidner om, at der er flere ansatte, som ikke burde være ansat på et plejehjem.

Ikke mindst de to medicin­ansvarlige.

I februar kom der en sønderlemmende rapport over plejehjemmet. Hvor både borgmester og socialudvalgsformand på et offentligt møde lagde sig fladt ned på ryggen og undskyldte. Med løftet om, at der nu var sat alle kræfter og ekstra penge ind på en hurtig indsats.

Og så et halvt år senere kom denne sag offentligt frem.

Langt de fleste medarbejdere løser opgaverne rigtig godt med empati og professionalisme. Tak til dem.

Men som sagen viste, så er der enkelte, som måske burde søge et andet arbejde.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER