Debat

Enggården – nu skal der handling bag ordene

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Enggården – nu skal der handling bag ordene

Borgmester Kenneth Gøtterup (K) har nu meldt ud, at han tvivler på, om Enggården kan løfte opgaven med den pleje og omsorg, som Dragørs ældre medborgere fortjener. Efter mange måneders genopretningsplaner, handleplaner og fine rapporter må vi desværre konstatere, at resultaterne udebliver.

Jeg må desværre igen komme med en ekstremt nedslående meddelelse.

Pårørende – en mand og hans datter – fortæller, at hans kone og hendes mor har boet på Enggården i flere år og får besøg hver dag. De har klaget et utal af gange over manglende opsyn og pleje til ledelsen og har desuden været til samtale med borgmester Kenneth Gøtterup. Alligevel har de blot fået en »sang fra de varme lande« eller besked om, at »træerne ikke vokser ind i himlen«.

Intet er sket. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt.

Når nu vores borgmester åbent erkender, at udviklingen går for langsomt, og at kommunen måske ikke magter opgaven, så er det alvor. Det handler ikke om tal og planer, det handler om mennesker, om tryghed og værdighed i alderdommen.

Dansk Folkeparti har længe advaret mod, at kommunen har haft for lidt fokus på faglighed og ledelse på ældreområdet. Hvis plejehjemmet fortsat ikke kan leve op til de grundlæggende krav, må der ske ændringer – hurtigt og konsekvent.

Det kan være nødvendigt at ryste organisationen helt igennem og overveje andre driftsformer, så vi sikrer, at Dragørs ældre får den omsorg, de fortjener.

Vi støtter derfor borgmesterens udmelding om, at der inden for få måneder skal dokumenteres tydelige forbedringer – ellers må der nye løsninger på bordet.

For os i Dansk Folkeparti er det helt enkelt:

De ældre skal kunne stole på, at de får ordentlig pleje. Punktum.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER