Debat

Fjernvarme er fremtiden – også med Venstre

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Fjernvarme er fremtiden – også med Venstre

John Jørgensens læserbrev i sidste uges avis bærer desværre præg af en grundlægggende misforståelse af både Venstres politik og virkeligheden i Dragør (læs indlægget her).

Det er ganske enkelt faktuelt forkert, når han påstår, at Venstre vil droppe den grønne plan og »lægger gift for fjernvarmen i Dragør«. Vi vil tværtimod præcis det modsatte.

Venstre i Dragør bakker helhjertet op om fjernvarmeprojektet og arbejder aktivt for at sikre den nødvendige tilslutning, så vi kan koble os på løsningen med Tårnby.

Vi har netop – sammen med en enig kommunalbestyrelse – stemt for at genindføre abonnementsordningen, som gør det økonomisk lettere for borgerne at tilslutte sig fjernvarmen. Det har vi kommunikeret åbent og tydeligt i vores seneste opslag (på Facebook, red.): »Et vigtigt skridt for fjernvarmen i Dragør.«

Når Venstres formand, Troels Lund Poulsen, nationalt taler om større fleksibilitet, handler det om de cirka 100.000 husstande i decentrale og mindre byer, hvor fjernvarme reelt ikke er en mulighed. Dragør er ikke blandt dem.

Vi har en konkret plan, har et samarbejde med Tårnby og har udsigt til grøn og stabil varme – hvis vi griber muligheden.

Vi tror på fjernvarme, fordi det er en fremtidssikret og fleksibel løsning. Fjernvarme kan produceres fra mange energikilder – overskudsvarme, biomasse, geotermi, solvarme og havvand. Det gør os uafhængige af én enkelt energikilde, modsat naturgas, der både er geopolitisk sårbar og udsat for store prisudsving.

Fjernvarme er ikke bare et klimavalg – det er et valg om økonomisk stabilitet og forsyningssikkerhed. Det er derfor, at vi i Venstre i Dragør arbejder konstruktivt og målrettet for at få fjernvarmen i hus.

Vi opfordrer alle, der er i tvivl, til at læse med – ikke mindst vores seneste læserbrev og opslagene i de lokale Facebook-grupper – før man fremsætter postulater, der ikke har bund i virkeligheden.

Med venlig hilsen
Henrik C. Løwenheim Kjærsvold-Niclasen

Spidskandidat for Venstre i Dragør
Helle Barth

2. viceborgmester
Erik Skovgaard Nielsen

Formand for Venstre i Dragør

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER