Debat

Fjernvarmeprojektet i Dragør afsluttes – vi ser fremad

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Fjernvarmeprojektet i Dragør afsluttes – vi ser fremad

Fjernvarmeprojektet i Dragør bliver som bekendt ikke til noget. Tilslutningen fra borgere og virksomheder har vist sig at være for lav til at skabe det nødvendige økonomiske og praktiske grundlag, og derfor bliver fjernvarmeselskabet nu opløst.

Det er vi ærgerlige over. Mange har lagt store kræfter og ressourcer i projektet – både i forvaltningen, i forsyningsselskabet og blandt engagerede borgere. Vi deler den skuffelse, mange i byen føler – både personligt og politisk.

Det var uventet, og vi blev først sent bekendt med de økonomiske forhold, som også efterfølgende blev bekræftet i en ekstern analyse, foretaget af PwC. 

Vi ønsker dog ikke at bruge tid på en endeløs diskussion om, hvem der gjorde hvad hvornår. Det tjener ingen. Det vigtigste er, at beslutningen nu er truffet på et solidt og oplyst grundlag.

Vores fokus er derfor rettet mod at afslutte projektet ordentligt og sikre en god og ansvarlig afvikling af selskabet.

Et vigtigt næste skridt bliver at udarbejde en ny varmeforsyningsplan for Dragør Kommune; en plan, der skal vise vejen til, hvordan vi bedst understøtter den grønne omstilling og samtidig sikrer borgerne en stabil og bæredygtig varmeforsyning.

Vi kan og skal lære af forløbet – og tage det med videre i arbejdet med en ny varmeplan, hvor borgernes behov og tillid er helt centrale.

Med venlig hilsen
Ole Hansen (A) og Helle Barth (V)

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER