Faktisk var det ikke min mening at kommentere på Gartnerigrunden, Gartnerstræde 8, da jeg i min egenskab af formand for Store Magleby Bevaringsfond på fondens vegne har korresponderet med de besluttende organer og i den forbindelse har en forhåbning om, at der vil være et flertal imod at give zonetilladelse til det meget omtalte byggeri på grunden.
Dels fordi Det Konservative Folkeparti stemmer imod, og dels fordi liste T har løftet sagen til kommunalbestyrelsen, som kan ende med at følge trop.
Vi har selvsagt argumenteret imod en tilladelse over for Klima-, By- og Erhvervsudvalget, ligesom der også har været høringssvar, som har understøttet vores argumentation.
Det skal ikke forståes sådan, at vi er imod etablering af håndværkerfirmaer eller andet erhverv, men vi har A.P. Møllers Allé, Møllelodden og måske snart det nye erhvervsområde.
Er I i tvivl om betydningen for Store Magleby, så gør jer selv en tjeneste, og gå eller cykel en tur på vejen langs gartnerigrunden, og tænk lidt over, hvilken trafik det ville skabe begge veje gennem Store Magleby, da der ønskes etableret en ny udkørsel.
Og tænk også over, hvordan indkørslen til Store Magleby vil komme til at se ud med varebiler, små lastbiler, trucks, trailere og en stor stålhal.
Det er bare et par af argumenterne imod.
Vi mødes til kommunalbestyrelsesmødet på torsdag klokken 19.00.
Else Lykke Madsen, Møllegade 8, Store Magleby
Formand for Store Magleby Bevaringsfond