Debat

Hvad er vigtigt for dig?

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Hvad er vigtigt for dig?

Det, synes jeg, er det helt overordnede spørgsmål, som der er behov for at stille og forsøge at finde et svar på, når vi går til kommunalvalg tirsdag den 18. november 2025.

I dette indlæg vil jeg forsøge at give mit og Socialdemokratiet i Dragørs bud på dette store spørgsmål.

For det første ved du og jeg godt, at det, der betyder noget for os, er hverdagen; hvordan vi har det, og hvordan vores nærmeste har det.

Det handler om trivsel og tryghed i hverdagen. Det handler om sundhed. Det handler om vores boligforhold, vores økonomi og vores arbejdsforhold. Vi har brug for tryghed. Vi har brug for trivsel. Det er fundamentet for vores hverdag.

I Socialdemokratiet er vi optaget af velfærd – den borgernære velfærd. Det er velfærd, der danner rammen om vores daglige tilværelse.

Ud over at sikre en god hverdag for alle er vi også nødt til at sætte fokus på vores miljø- og klimapolitik. Der er behov for, at vi lever og forbruger på en mere bæredygtig måde.

Vi skal sikre, at forbrug af kommunale ressourcer såsom vand og energi anvendes på den mest hensigtsmæssige måde. Vi skal tænke vedligeholdelse af boliger og bygninger på en måde, så vi fremtidssikrer og minimerer vores energiforbrug, når vi anvender materialer til renovering og fornyelse af bygninger.

Når vi skal pleje og passe de kommunale udearealer, skal vi udarbejde tidssvarende plejeplaner, der tager højde for den grønne og bæredygtige omstilling.

Vi ved, at det er nødvendigt, at de kommunale anlæg fungerer optimalt. I den udvikling og omstilling skal vi anvende de nyeste og mest ressourcebesparende metoder og materialer. Det skylder vi os selv og de generationer, som kommer efter os.

Den kommunale økonomi er fundamentet for aktiviteterne i vores kommune. De initiativer og den udvikling, som vi sammen skal være en del af i de kommende år, skal bygge på grundige undersøgelser, så vi træffer de mest hensigtsmæssige beslutninger – både for den nære hverdag og for fremtiden.

Vi ved godt, at alt koster penge. Vi skal prioritere. Vi skal træffe valg – sådan er politik også.

Vi er klar til at vælge og tage ansvar. Vi vil minde om, at når vi vælger noget til, vælger vi også noget fra. Det er en erkendelse, vi alle skal have.

Det er vigtigt, at vi har drømme, og at vi tænker stort.

Jeg mener, at det er rigtigt vigtigt, at vi inden for den givne økonomiske ramme prioriterer trivsel, tryghed og troværdighed – i respekt for borgerne og i en konstruktiv dialog med borgerne.

På den måde opnår vi at være sammen om Dragør.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER