Debat

Hvor står Sydamagerlisten?

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Hvor står Sydamagerlisten?

Kære Flemming Blønd, kære Sydamagerlistens bestyrelse

Valgkampen frem mod kommunalvalget i 2025 er så småt i gang, og med den følger naturligt tanker om tiden derefter.

For os i Det Konservative Folkeparti er en af de vigtigste opgaver at skabe et bredt og velfungerende samarbejde i den kommende kommunalbestyrelse. Det er vores klare ambition, at et sådant samarbejde skal komme hele Dragør til gavn.

For at bygge bro og fremme en fælles forståelse er det afgørende, at vi kender hinandens politiske visioner. I den ånd vil jeg gerne invitere jer til en åben og konstruktiv dialog. Formålet er at afklare Sydamagerlistens perspektiver på fremtiden for Dragør Kommune, så vi kan identificere mulige fællesnævnere.

Derfor har jeg fire overordnede spørgsmål, som jeg håber, I vil tage imod i den positive ånd, de er stillet i:

  1. Hvad skal vi bygge videre på? For at forstå jeres politiske vision bedre: Hvilke områder eller kvaliteter ved Dragør anser I for at være særligt velfungerende i dag? Hvad mener I, at vi som selvstændig kommune løfter særligt godt, og som vi i fællesskab skal værne om og bygge videre på i fremtiden?
    Fra Konservativ side ønsker vi givetvis at bygge videre på en selvstændig kommune, med fokus på god og borgernær service. 
  2. Hvordan sikrer vi et konstruktivt samarbejde? Meget tyder på, at der også i næste valgperiode vil være et solidt flertal, der ønsker at bevare Dragørs selvstændighed. Med dette som et sandsynligt fælles udgangspunkt, hvor ser I så de mest oplagte muligheder for et bredt politisk samarbejde?
    I den nuværende periode har jeres svar på mange udfordringer været at pege på en kommunesammenlægning. Vil I i den kommende periode fortsat primært tale for en sammenlægning, eller er I parate til reelt at indgå i udviklingen af løsninger inden for rammerne af et selvstændigt Dragør?
  3. Hvordan ser et styrket naboskab ud? Et selvstændigt Dragør udelukker ikke et intelligent og forpligtende samarbejde med vores naboer. Hvilke konkrete områder mener I, det vil give størst værdi for Dragørs borgere at etablere eller styrke samarbejdet med andre kommuner om, herunder Tårnby? Kan I se en fremtid med en selvstændig kommune, der aktivt indgår i strategiske samarbejder, eller er en sammenlægning den eneste vej frem i jeres optik?
  4. Hvilken økonomisk kurs skal vi sætte? Gennem de seneste fire år har konstitueringspartierne (Konservative, Socialdemokratiet og Venstre) i fællesskab styrket Dragørs økonomi, så vi i dag står på et solidt fundament.
    Hvilken økonomisk politik mener Sydamagerlisten, at vi bør føre i den kommende valgperiode? Fra konservativ side er der ingen tvivl: Vi ønsker at fortsætte den ansvarlige økonomiske linje. Vi skal fortsat have en stærk kassebeholdning og sikre, at budgetterne overholdes, så vi kan modstå uforudsete hændelser og finansiere store anlægsprojekter som kystsikring og havnerenovering. Hvilke principper og hjørneflag kan vi samarbejde om her?

Jeg håber, at disse spørgsmål kan blive startskuddet til en positiv og fremadrettet dialog. Ved at afklare vores visioner og finde fælles fodslag kan vi bedst muligt arbejde sammen for hele Dragørs bedste.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen
Martin Wood Pedersen
Medlem af kommunalbestyrelsen i Dragør for Det Konservative Folkeparti

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER