Min kone Anni og jeg har nu boet på Amager i over 80 år.
Anni boede i Tårnby i godt 20 år. Lufthavnen larmede, og porcelænet klirrede. Jeg boede i Sundbyøster – også med støj, når vinden var i den forkerte retning. Og hvad så? Det er bare sådan, det er.
Vi har nu boet i Dragør i snart 55 år.
Hvorfor brokker I jer over lufthavnen? Den har ligget her i 100 år. Hvorfor brokker I jer over et spejderhus på Blushøj? Det har ligget der, før I købte hus tæt på spejderhuset. Så flyt tilbage, hvor I kom fra.
Som gammel amagerkaner synes jeg, at I skulle skamme jer.
Vi bliver boende, til vi skal bæres ud. Dragør er et fantastisk sted at bo.