I Dragør er vi helt afhængige af, at vi har et robust forsyningsselskab, der går forrest i de nyeste teknologier og løsninger for at sikre rent drikkevand i hanerne.
Vores drikkevandsboringer er på grund af fortidens synder så forurenet, at vi må hente rent drikkevand fra boringer uden for kommunen. Det er både trist, dyrt – men også nødvendigt.
Regningen for at hente vand via andre boringer end de lokale lander hos os som kunder og forbrugere, og det bør give stof til eftertanke. Hvordan vores grundvand sikres mod forurening fremadrettet er dog landspolitiske beslutninger og heldigvis vigtige temaer i folketingsvalgkampen.
Jeg er glad for, at vi i Dragør er en del af landets største forsyningsselskab – Hovedstadens Forsyningsselskab (HOFOR), hvor vi er cirka en million forbrugere og kunder af drikkevand og spildevand.
Jeg stiller op til HOFORs bestyrelse, fordi jeg har et forbrugerperspektiv, og jeg er en stærk stemme i kampen for rent drikkevand til alle.
HOFOR er garant for andet end rent drikkevand. HOFOR renser også vores spildevand, inden det ledes ud i naturen. Her er HOFOR førende i at rense vores vand, en teknologisk udvikling der medfører store investeringer, men som bør prioriteres for at undgå forurening af vores vand- og havmiljø.
Som kandidat til bestyrelsen har jeg et forbrugerperspektiv og vil arbejde for, at vores spildevand – der ender i grundvandet og havmiljøet – er så rent, at vi kan nyde vores strande og Øresunds herligheder også i fremtiden.
Du er med til at bestemme, hvem der sidder i HOFORs bestyrelse. Brug din medbestemmelse ved at sætte kryds ved din repræsentant som forbruger på HOFORs hjemmeside www.hofor.dk/valg senest 10. april.
Med venlig hilsen
Anne Grønlund