Debat

Kæmpe byggeri i Dragør på vej

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Kæmpe byggeri i Dragør på vej

Maksimalt 14 elever i 0. til 3. klasse lover Mette. Flot løfte.

Fra skoleåret 2028/2029 skal kommunerne være klar til at indfri Socialdemokratiets løfte. Så vi må spænde støvlerne i Dragør.

Angiveligt betyder løftet, at Dragør straks skal have bygget 23 nye klasselokaler.

Når du (Nicolaj Bertel Riber, red.) nu er formand for teknisk udvalg, må du straks i gang med at forberede byggeriet.

23 klasseværelser, skolegange, lærerværelser, toiletter, legepladser med mere. Det vil være det største byggeprojekt i Dragør i umindelige tider.

Som tidligere formand for teknisk udvalg fandt jeg det gennem årene umuligt at bygge andet end mindre tilpasninger, for eksempel enkelte byfortætninger i Vænge-kvartererne.

Du skal nu rette din opmærksomhed mod byggeriet.

Hvor vil du – inden for de overordnede rammer, som Dragør er underlagt – rent fysisk placere bygningerne?

Ser man positivt på tidsplanen, skal du jo senest have placeringen på plads inden sommerferien. Derudover skal byggestart ske senest i januar 2027. Papirarbejdet tager jo erfaringsmæssigt lang tid.

Dertil er det væsentligt, at borgerne tages med på råd i god tid.

Jeg venter spændt på dit forslag.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER