Gravearbejdet i forhold til at få lagt fjernvarmerør ned i Dragør er sendt i udbud, men kan ikke sættes endeligt i gang, inden det står klart, om der er tilslutning nok til fjernvarmen til at sætte projektet i søen.
Det har fået en læser til at spørge, om man overhovedet kan regne med de fjernvarmepriser, der er lagt ud, når man endnu ikke kender de endelige omkostninger på entreprenørarbejdet.
Læseren peger på, at det ikke er unormalt, at entreprenørarbejde går over budget.
Det har Dragør Nyt fået borgmester Kenneth Gøtterup (C) til at svare på. Og han forklarer, at man i projekteringen går med livrem og seler og har beregnet en noget højere pris end de aktuelle priser og dermed burde være dækket ind til de priser, man har beregnet.
»Jeg er af forvaltningen oplyst om, at det er rigtigt, at der kan ses en stigning i entreprenørudgifterne til fjernvarme. Derfor tager projekteringen udgangspunkt i, at der er sket en fordobling af priserne, og det bygger også på Tårnby Forsynings erfaringer – de ruller jo fjernvarme ud i Tårnby Kommune netop nu. Hvis priserne viser sig at være lavere efter udbud, er det jo bare glædeligt,« skriver han til Dragør Nyt.
Spørg om fjernvarme
Mange spørgsmål trænger sig på, når man skal tage stilling til, om man vil melde sig til fjernvarme i Dragør inden den 1. juni.
Både Tårnby Forsyning og Dragør Kommune svarer løbende på mange spørgsmål, og her i Dragør Nyt vil vi også gerne besvare læsernes spørgsmål.
Send os dit spørgsmål på fjernvarme@dragoer-nyt.dk, så vil vi gøre vort bedste for at finde den rette ekspert til at besvare det – og bringe svaret her i avisen, så andre også kan blive klogere.
Vi kan ikke love at kunne få svar på alt, men vi vil bestræbe os på at finde svar på det meste – særligt det, der også kan gavne andre i samme situation.