På 9.-klassernes demokratidag i Dragør kom flere elever med et stærkt og vigtigt forslag: et ungdomshus eller værested for unge fra 9. klasse og op gennem ungdomsuddannelserne. Et sted, hvor de kan mødes, hygge sig og tage ansvar – på egne præmisser, så de fortsat kan høre til i Dragør i stedet for at tage til andre kommuner for at hygge sig.
Jeg synes, at det er en fantastisk idé, og jeg vil arbejde for, at vi gør det til virkelighed.
Vi har allerede bygninger i kommunen, som kan dedikeres til formålet. Vi har ansvarlige unge, der gerne vil sørge for, at stedet får liv, og vi har forældre, der tilkendegiver, at de er klar til at støtte op om projektet. Sådan et værested vil kunne styrke fællesskabet blandt de unge i byen og gøre det mere attraktivt at være ung i Dragør.
Ved at lytte til de unges ønsker giver vi dem reelle muligheder for at forme deres egen by.
En investering i ungdomslivet i Dragør er en investering i vores fælles fremtid i byen. Derfor er et værested til de unge en af de mærkesager, jeg går til valg på den 18. november.