Debat

Mit 2025

K
Indlæg af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Mit 2025

Når vi rammer den 1. januar, har jeg drevet min lille virksomhed Jensens Blækhus i 14 år. Dermed er det også 14. gang, jeg glæder mig over, at jeg hoppede ud i det selvstændige liv som journalist.

Selvom hvert år har budt på spændende oplevelser, har 2025 dog været noget særligt. At skrive for Dragør Nyt er nemlig ikke en almindelig opgave i rækken. Det er noget, jeg helt ærligt og ægte brænder for.

Jeg oplever det som et kæmpe privilegium at lave lokaljournalistik i en tid, hvor store medier ikke laver andet end at nedprioritere journalistikken og det reelle indhold. Journalister og fotografer er blevet fyret på stribe hele året igennem.

Men jeg er så heldig at få lov til at lave journalistik i min egen by. På en avis – endda en privatejet avis – hvor man har valgt at gå i den modsatte retning. Selvom der ikke er en koncernøkonomi at læne sig opad, har ledelsen valgt at satse hele butikken på netop journalistik og indhold. Med den – i en journalists øjne – meget beundringsværdige indstilling at med det gode indhold kommer annoncørerne og læserne også.

Så når jeg skal beskrive mit 2025 som journalist på Dragør Nyt, er jeg nødt til at indlede på den her lidt højstemte måde. For jeg synes simpelthen, at det er så fedt og sjovt at få lov til at være en del af. Og jeg håber simpelthen så meget på, at projektet lykkes.

Ikke mindst for princippets skyld. Det skal kunne lade sig gøre at vise, at avisernes overlevelse afhænger af at prioritere journalistikken. Ikke det modsatte.

Dragør-borgere kæmper for byen

Inden jeg forlader det højstemte hjørne, vil jeg lige nævne en anden ting, jeg er på rumpetten over.

Det kæmpe engagement, man møder hos borgere i Dragør. Uanset om de er politikere, frivillige i en forening, sportsudøvere eller erhvervsdrivende. De elsker Dragør og kæmper for byen.

Netop dette engagement betyder jo sindssygt meget for Dragør Nyt.

For eksempel var jeg – indrømmet – temmelig skeptisk, da avisen inviterede til relanceringsfest i det gamle bådværft på havnen i september. Jeg var stolt af projektet og glædede mig til, at vi skulle vise nyt design og planer frem. Men jeg var vitterligt bange for, at der ville stå fem mennesker og se meget små ud i det store rum.

Men værftet var fyldt. Mange blev endda til den bitre ende. De bakkede Dragør Nyt op. På en vildt overvældende måde.

Det mærker jeg faktisk mange gange om ugen. Folk læser vores avis. Og de forholder sig til den.

Det er fantastisk. Det forpligter. Så jeg suger al rosen til mig, samtidig med at det motiverer mig til hele tiden at arbejde for, at jeg og vi skal blive bedre. Hvilket jeg ved, at alle mine gode kollegaer på avisen gør hver eneste dag.

Fjernvarmen overraskede mange gange

Men hvad er der ellers sket i årets løb, som har gjort særligt indtryk, når man arbejder på Dragør Nyt?

Her bliver jeg nødt til at starte med noget, som mange – ironisk nok – endte med at gå kold i: fjernvarmedebatten.

Når jeg gennemsøger vores avisarkiv, kan jeg se, at jeg selv endte med at skrive lige godt 100 artikler om fjernvarme fra slutningen af 2024 og til sensommeren 2025. Derfor håber jeg også, det er ok, at jeg melder ud, at jeg selv blev pænt træt af fjernvarme til sidst.

Langt hen ad vejen var det dog en utrolig spændende – og også til tider frustrerende – sag at følge. Fra at overvære beslutningerne i kommunalbestyrelserne til at rapportere fra kampagnen og informationsmøderne. Fra at interviewe alverdens energieksperter til at lave beregninger og eksempler. Fra at interviewe Tårnby Forsyning og alle andre involverede parter til at komme hjem til mange forskellige borgere og høre om deres bekymringer og forbehold i forhold til valget af fremtidig varmeforsyning.

Jeg blev overrasket mange gange i processen, hvilket jeg også tror, at mange andre gjorde. Overalt fra tal eller beslutninger, der flyttede sig – til mennesker, der ikke gjorde. Det var til tider svært at gennemskue, hvem der vidste og gjorde hvad – og hvorfor. Også selvom man gik om bag kulisserne og prøvede at stille alle kritiske spørgsmål, man kunne komme i tanke om.

Det blev til værdidebat

En enkelt gang følte jeg mig også personligt stødt på manchetterne. Pludselig opstod der en stemning på de sociale medier – som den slags stemninger nu kan – af, at Dragør Nyt ikke var objektiv i fjernvarmedebatten. Mest baseret på, at Tårnby Forsyning havde store annoncer i avisen.

Når man gør alt for at formidle fakta og at forholde sig så objektivt som muligt til de informationer, man nu har (og i øvrigt ved, hvor skarpt vi skelner mellem journalistik og annoncering på Dragør Nyt), så føler man sig ramt på forfængeligheden. Eller jeg gjorde i hvert fald.

Omvendt er det naturligt, at debatten bliver ophedet i sådan en sag. For fjernvarme blev til en værdidebat i Dragør. Og værdidebatter er farverige af natur og ikke altid bundet op på fakta.

Jeg vil da også indrømme, at jeg i slutspurten selv blev i tvivl om, hvad der egentlig var fakta. Til gengæld var jeg aldrig i tvivl om, at vi leverede de bedste og mest troværdige informationer, vi havde til rådighed, og forsøgte at belyse sagen fra alle tænkelige vinkler.

Kommunalvalget tog over

Da fjernvarmeudrulningen i Dragør var afblæst, og jeg gennem et halvt år havde skrevet intenst om emnet, tænkte jeg, at jeg skulle puste lidt ud. Men allerede inden sommerferien begyndte kommunalvalget 2025 at spøge. Mest fordi vi på Dragør Nyt havde store ambitioner for, hvordan vi gerne ville dække det.

Og det blev så den næste kæmpestore og svære opgave, som jeg og resten af redaktionen har brugt rigtig meget af året på at knokle med.

For det første lå der en opgave i at finde ud af, hvem der stillede op, og hvordan vi kunne få præsenteret alle kandidater.

Det var forholdsvis nemt at få aftaler hjem med de 12 spidskandidater. De fleste kendte jeg i forvejen, og det er altid interessant at sætte sig over for Dragørs lokalpolitikere.

Det har ført til mange spændende og givende samtaler for mig i løbet af året. Mit job er ikke at tage stilling – tværtimod – men mit job er at præsentere de mennesker og de visioner, jeg ser og hører. Det har politikerne gjort nemt. For at de er engagerede og brænder for det, de mener, er altid det klareste indtryk, jeg har taget med mig.

Med 12 spidskandidater i hus var der dog stadig 68 andre kandidater at interviewe. Ikke alle var interesserede, men langt de fleste svarede på vores fastlagte spørgeramme og kunne præsenteres i avisen. Tungen skulle holdes lige i munden, når vi skulle holde styre på alle – og præsentere dem i et godt flow. Det forløb ikke perfekt, men vi gjorde vores bedste.

Valgdebatter var mest af alt lærerige

Og så var der jo alle valgdebatterne og de mange artikler om alt fra Enggården, kystsikring, havneudvikling og tovoksenordninger, vi planlagde og arbejdede med i månederne op til selve kommunalvalget tirsdag den 18. november.

Det var spændende og lærerigt. Ikke mindst valgdebatterne. At formidle fra dem på en måde, der gav mening for læserne bagefter, fandt jeg aldrig den perfekte løsning på. Men jeg er så glad for og stolt af de valgdebatter. Ikke mindst den sidste spidskandidatdebat i Hollænderhallen. Igen havde jeg en klump i maven over, om der overhovedet ville komme nogen.

Jeg vidste, hvor mange kræfter mine kollegaer havde lagt i debatterne. Jeg skulle selv ikke så meget andet end bare rapportere fra dem. Men mine kollegaer havde knoklet med alt fra det tekniske setup omkring livestreaming til at få lavet en god debatform og sørge for drikkevarer, snacks og stole nok. Og jeg undte både dem og politikerne, at der blev fuldt hus. Det gjorde der. Over 200 Dragør-borgere var på banen med deres fantastiske engagement.

Valgnatten et kapitel for sig

Selve valgnatten var selvfølgelig et kapitel for sig. Vi dækkede dag, aften og nat intenst fra valgstederne og rådhuset. Ikke mindst på vores nyetablerede liveblog, der plingede løs med opdateringer på vores lige så nye Dragør Nyt-app.

Vi fortsatte livebloggen dagen efter valget. Og her sad jeg flere gange og tænkte: Følger nogen overhovedet med? Men det kunne tallene fortælle os. Mange, mange flere end forventet fulgte vores valgdækning. Det gjorde mig vildt glad og stolt. Det satte en fed streg under, hvor vigtigt det er, man som lokalavis følger et kommunalvalg tæt og til dørs. Og at det batter noget, at jeg vaklede hjem fra rådhuset klokken tre om morgenen efter en 13-timers vagt og alligevel skulle sidde foran computeren næste dag.

Sejltur i høj sø

Fjernvarme og politik har været sjovt, men alligevel er der noget, der har været endnu sjovere. Det er alle de skønne mennesker i Dragør, jeg har fået lov at møde. På reportager fra byens forenings- og idrætsliv. Til erhvervsportrætter og ildsjæleportrætter. Og til koncerter, events, festivaler og markeder.

For eksempel havde jeg den sjoveste sejltur før sommerferien. Jeg havde sat sejlskolen i Dragør Sejlklub i stævne på en meget blæsende dag. Og jeg skulle have været med et hold ude på en Match 28’er.

Med min ringe sejlerfaring var alle dog enige om, at det var bedre, at jeg sad med om bord i en RIB, en mere stabil og større udgave af en gummibåd med motor, som kunne sejle efter den flotte sejlbåd. Med en lille frygt for bølgerne i maven, vind og vand i håret og vilde skumsprøjt i ansigtet forsøgte jeg at tage billeder undervejs uden at få avisens Nikon ødelagt af saltvand.

På klatretur i orglet

En helt anden oplevelse var det at klatre rundt inde i orglet i Store Magleby Kirke. Det 170 år gamle orgel med de 1.780 piber var et imponerende stykke håndværk, der skulle renoveres. Det føltes utrolig specielt at skulle kravle rundt i det og opad og opad via forskellige stiger og trin.

At klatre fik jeg også afprøvet, da jeg lavede en reportage fra ARC på Amager Bakke til en række artikler om affaldssortering. Anlægget var så gigantisk, at jeg fik højdeskræk og måtte gå tilbage fra en bro, der ellers skulle føre mig hen over de kæmpe ovne, der i øvrigt kan brænde 40 kilo affald af i sekundet. Imponerende var det også at være inde i kontrolrummet og se de to automatiske gigantgrabber, der hver vejer 12,5 ton og kan løfte 15 ton affald ind i ovnene.

Pizzadej, fisk og møbler

Og så har der været alle de sjove møder. Som at komme helt tæt på fiskerøgning. At se en pizzadej blive formet i luften i Hollænderhallen. At stå på en fiskekutter til havnefest og tale med en af de få tilbageværende erhvervsfiskere. At besøge møbelpolstrere, der brænder for deres ældgamle og smukke håndværk. At tale med tekstilinnovatører, der bruger gamle håndklæder til at sy smarte, nye ting til de mange vinterbadere i Dragør.

At besøge fitnessdronningen i Loop Fitness. At blive grebet af en gal golfbold, hver eneste gang jeg taler med en af de mange engagerede mennesker, der spiller, træner eller passer græs i Dragør Golfklub. At prøve kræfter med PWR – det lokale træningskoncept, der kombinerer boksning, cardio og funktionel træning til musik – og opdage, at mine koordinationsevner kom helt til kort.

At tale med søde mennesker til alt fra første skoledag, naturvidenskabsfestival og motionsløb til Dragør Marked, fastelavn og nytårskoncerter. At få lov til at trække på naturvejleder fra UngDragør Martin Sleimanns store viden om alt det sjove, vi kan opleve i naturen i Dragør.

At interviewe fantastiske Bente Thers, der vandt dette års Frivillig Pris og høre om hendes 89-årige farverige liv, om hendes engagement i byen og hendes mange vilde præstationer. Og at være med til babysvømning i Hollænderhallen.

Bare for at nævne nogle.

Sagen for vigtig til revolverjournalistik

Alt er selvfølgelig ikke sjov og ballade. Der har også været flere svære sager at tage stilling til og skrive om. Enggården har fyldt i spalterne mange gange i løbet af året. Det har mine dygtige kollegaer Tim og Freja dækket mere, end jeg har.

Men jeg har dog flere gange lavet interviews og researchet på sagen. Det er altid noget, der berører en. For man mærker velvilje i så mange led – og så alligevel en stigende frustration over, at der hele tiden bliver ved med at være problemer. Og man skal sørge for at høre både de ældre, pårørende, medarbejdere, politikere og chefer.

Her har vi hele tiden forsøgt at ramme en balance mellem at levere fakta og interviews fra mange forskellige perspektiver uden at ty til revolverjournalistik. For det er sagen for vigtig til.

De sværere sager

Det har også givet mange overvejelser, når jeg har skrevet om personalesager fra Dragør Kommune. For det første fordi vi normalt ikke citerer anonyme kilder, og fordi jeg har skullet gøre mig meget umage med at researche, være sikker på, at der var noget principielt i historien, og sørge for at belyse den fra flere vinkler.

Lige så vigtigt har det været at holde fast i at stille de kritiske spørgsmål – til alle parter. For det er svarene på de kritiske spørgsmål, som kan gøre os alle klogere og mere bevidste.

Den polemik, der har været omkring Dragør Søbad, har vi også forsøgt at belyse fra mange vinkler. For det kunne være svært at gennemskue, hvor store problemerne egentlig var. Hvor mange tilfælde af uro og utryghed var der? Følte medarbejderne sig meget truet? Eller forsøgte politikerne at markere sig på baggrund af nogle enkelte tilfælde? Her var det svært at få nogen til at stå frem med navn. Men vi forsøgte at belyse sagen fra så mange sider som muligt – med de kilder, der ville sige noget. Historien endte jo i øvrigt også med at køre i flere andre medier ad flere omgange.

Af andre mere komplekse sager, jeg har været involveret i, kan nævnes at undersøge huslejeniveauet på Kongevejen for at finde ud af, om det levner plads til et tilstrækkeligt varieret udbud af butikker og erhvervsdrivende. Og at beskrive de mulige konsekvenser af at skære ned i sundhedsplejen for at finansiere lønstigninger. Vigtige sager, hvor jeg synes, at vi har ramt en balance og fået belyst så mange perspektiver som muligt.

Andre kan være uenige, og det må de gerne være, for det får os bare til at gøre os endnu mere umage i 2026.

Vi ses i 2026

Jeg glæder mig i hvert fald til at blive ved med at følge det politiske liv i Dragør og samtidig arbejde på store temaer og baggrundsartikler, der kan gøre læserne kloge – og ikke mindst komme tæt på byens liv og de mange engagerede mennesker, foreninger og erhvervsdrivende i Dragør.

Jeg vil fortsætte med at prøve at gøre det fra så mange vinkler som muligt. Bliver jeg stående for længe det samme sted, så send mig endelig en mail med input til, hvor jeg skal flytte mig hen.

Mit 2025 i billeder

Dragør Nyt har jo heldigvis tilknyttet flere rigtige fotografer. Men for at få ugens avis i hus til tiden har vi journalister også skullet øve os i at tage fotos, når vi er ude på opgave. Det går bedre nogle gange end andre. Men her har jeg udvalgt 25 fotos, jeg selv har taget i 2025, og som kan fungere som sin egen lille året, der gik-kavalkade.

En kold og blæsende januardag besøgte jeg Muslingerepublikken nede i Dragør Havn og fik den fascinerende historie om, hvor godt blåmuslinger trives og gror her i Øresund. Den lokale muslingefarm har i øvrigt fået penge til at udvide – blandt andet fordi man har stor succes med at undervise Dragørs skolebørn hernede. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Jeg elsker fastelavnsboller, så det faldt mig meget naturligt at foreslå på redaktionen, at jeg skulle lave en fastelavnsbolleguide til Dragør. Heldigvis er det jo snart februar igen. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Nytårskoncert i Store Magleby Kirke med Københavns Kantatekor, wienergalla, operakor og nytårsløjer var en underholdende oplevelse – og for fuldt hus. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Det var utrolig interessant at besøge Amager Bakke i februar og i det hele taget lave et stort tema om, hvordan vores affald bliver sorteret i Dragør – og hvordan affaldet bliver brugt bagefter. Men jeg tænker, at mine naboer undrede sig, da de så mig hive affald op af vores affaldstønder for at fotografere det. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Fjernvarmen skrev jeg over 100 artikler om. På fotosiden var det dog svært at gøre emnet spændende, og alt for mange gange har vi bragt fotos af kedelige og grimme fjernvarmerør. Men en gang imellem var jeg heldig at få taget nogle gode portrætter. Som her i marts af Torben Stærgaard, der egentlig var gået på pension, men blev projektleder i Tårnby Forsyning og gjorde alt for at udbrede fakta og viden om fjernvarme til borgere og virksomheder. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Her er det så. Det gigantiske kirkeorgel i Store Magleby Kirke set oppefra, og som jeg blev så fascineret af, da jeg skulle skrive om den store ombygning, det skulle gennemgå. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Martin Sleimann, naturvejleder i UngDragør, er ikke vild med at blive fotograferet. Der burde ellers være et foto af ham her, da jeg har gæstet hans kontor mange gange i løbet af 2025, hvor han så venligt har delt ud af sin viden om naturen i Dragør. 12 artikler om, hvad man kan opleve i naturen – måned for måned – blev det til. Her er et af de mange naturfotos, der blev taget til serien. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
På en dejlig solskinsdag i april mødte jeg de to entreprenante herrer Rune Herskind og Mark Svendsen. Ud over at være selvstændig murer og maler til hverdag har de kastet sig ud i eventyret at bygge og etablere et helt nyt saunagussted på Møllevej: Heat It. Der duftede af friskt træ og forventninger, og i min begejstring tog jeg en masse fotos uden at have indstillet kameraet til det fine solskinsvejr. Resultatet blev en masse overbelyste fotos. Dette er ikke engang det værste. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
En billedkavalkade fra 2025 for mig skal også indeholde et foto fra et kommunalbestyrelsesmøde. Jeg har tilbragt den sidste torsdag aften i de fleste måneder i dette lokale. Det er altid spændende at overvære debatterne og stemningen og følge de politiske beslutninger tæt. Normalt må man ikke tage fotos derinde, men det havde jeg fået særlig tilladelse til denne aften i marts. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Som optakt til kommunalvalget besøgte jeg alle partiernes spidskandidater. De fik lov at vælge stedet. Else Lykke Madsen fra Radikale Venstre inviterede selvfølgelig indenfor på flotte Langhøigaard. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
I juni mødte jeg mange spændende mennesker og historier på Dragør Marked. Blandt andet Ib Andersen her, som har rejst land og rige rundt på markeder i omkring 30 år for at sælge tæpper – også selvom hverdagen er blevet brugt med hårdt arbejde som landmand. Jeg vil lige tillade mig at bemærke, at jeg, da jeg tog sko på for at gå hen på Dragør Marked med kameraet over skulderen, fik et gevaldigt hold i ryggen. Så jeg stavrede rundt på markedspladsen og var ikke i stand til at sætte mig ned, men interviewene fik jeg på blokken, inden jeg stavrede hjem igen til varmepude og smertestillende. I regn og hekseskud – Dragør Nyt skal ud … Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Efter flere aflysninger på grund af blæsende vejr kom jeg endelig med Dragør Sejlklubs sejlskole på tur. Også denne juniaften var det dog så blæsende, at jeg ikke stolede på mine ikkeeksisterende sejlerevner nok til at kunne krænge i takt med den flotte Match 28’er. I stedet fulgte jeg den tæt fra en RIB, hvor jeg dog også blev gynget og godt og grundigt våd. Vi var så tæt på, at vi også måtte dukke os for masten. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_4723.NEF
I sommermånederne bliver der lavet og solgt mellem 1.200 og 1.500 fiskefrikadeller i Dragør Røgeri. Og der er nok ikke mange Dragør-borgere, som ikke har prøvet at sætte tænderne i dem. I august mødtes jeg med Jan Juel Nielsen og fik en inspirerende snak med ham om de 27 år, han efterhånden har fyret op under skorstenene i røgeriet. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_4955.NEF
Jeg var selv igennem første skoledag med vores ældste datter sidste år. Men selvom det ikke var mit barn, der skulle starte i år, blev jeg både glad og rørt over at se de spændte børn og deres forældre, mens 4. A og 4. C dannede en port med flag for at byde dem velkommen på Store Magleby Skole i august. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Relancering.jpg
Det gamle værft på Dragør Havn var fyldt med folk, der gerne ville høre mere om udviklingsprojektet på Dragør Nyt og bakke op om lanceringsfesten for nyt design på avisen. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_4897.NEF
Et par gode venner mødtes under den lyse sensommeraftenhimmel i august og fik et glas vin til Wafandes toner ved Dragør Havnefest. Det gode vejr gav ekstra god stemning og mange gæster hele weekenden. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_0999.NEF
Naturvidenskabsfestival i september er et stort tilløbsstykke hvert år på alle Dragørs folkeskoler, hvor lærere og elever på alle klassetrin har arbejdet med et naturvidenskabeligt emne hele ugen. I år var temaet fremtidens by. Her er det to glade 9. klasseselever på Nordstrandskolen. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_1291.NEF
Her er de to dygtige møbelpolstrere Marie Thinggaard Thomsen og Simone Madsen i gang med at ompolstre en gammel stol. Endnu et interessant besøg forbi nogle af de mange iværksættere, Dragør huser. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_1079.NEF
De samlede vindere ved iværksætterkonkurrencen for 6. klasser, som hvert år arrangeres af Rotary. Alle kommunens 6. klasser imponerede med smarte opfindelser og forretningsplaner ved finalen på Dragør Skole i oktober. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Sundhedsplejersker 4.jpg
En eftermiddag i november fik jeg mig en lang snak med kommunens fire sundhedsplejersker. De elsker deres arbejde, men havde brug for at få sagt fra. Med udsigt til at der blev skåret ned i deres timer for at finansiere overenskomstaftalte lønstigninger, frygtede de for kvaliteten i sundhedsplejen ude på skolerne. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
DSC_0864.NEF
Endnu en af de rigtig gode arbejdsdage, da jeg fik lov at kigge indenfor til babysvømning i Hollænderhallen. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Spids2.jpg
I september, oktober og november afholdt Dragør Nyt syv forskellige valgdebatter. De første seks foregik på Dragør Skole og kom omkring alt fra minimumsnormeringer i daginstitutionerne og Enggården til kystsikring og økonomi. Til den sidste spidskandidatdebat i Hollænderhallen søndag den 16. november var borgernes spørgsmål i centrum – og heldigvis var der over 200 borgere, der dukkede op. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen
Valg Kenneth Gøtterup Tim Panduro.jpg
Mit yndlingsbillede fra valgnatten har jeg ikke selv taget. Det har min gode kollega Tim Panduro. Det viser redaktør Rasmus Mark Pedersen interviewe Kenneth Gøtterup et godt stykke over midnat. Det må med her, fordi det siger meget om, at vi var tæt på hele dagen, aftenen og natten – ja, faktisk til klokken tre om morgenen. Først på valgstederne og senere på rådhuset. Og vi udkom løbende med liveopdateringer, fotos og videoer. Det var både spændende og sjovt at følge med fra start til slut på valgdagen. Foto: Tim Panduro
DSC_4811.NEF
2025-billedkavalkaden skal for mit vedkommende afsluttes med et foto fra Dragør Havn. For her har jeg været forbi – både som privatperson og på arbejde – gennem hele året. I regn, slud, storm, sol og stegende hede. Til sommerbio på havnen, havnefest, på besøg i butikkerne på Kongevejen og meget andet. For at interviewe alle fra havnefogeden og politikere til kajakklubben og erhvervsdrivende. Uanset vejret er det bare noget helt særligt at komme på havnen, og jeg tænker altid, at jeg har det fedeste job, når jeg cykler derfra. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER