Debat

Når du stemmer på en lokalliste, er det kun lokale interesser, du plejer

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Når du stemmer på en lokalliste, er det kun lokale interesser, du plejer

Når vi stemmer til kommunalvalget, stemmer vi ikke bare på en person – vi stemmer på den retning, vi ønsker, at vores lokalområde skal bevæge sig i. Alligevel bliver kommunalpolitikken alt for ofte trukket ind i det landsdækkende partispil, hvor beslutninger farves af Christiansborgs dagsordener i stedet for lokale behov.

Det er en fejl.

De landsdækkende partier er gode til at tale om principper og store linjer, men hverdagen i kommunen handler sjældent om ideologi. Den handler om, hvordan vi får skabt en god hverdag for vores børn og ældre, hvordan vi fastholder forretningslivet på Kongevejen, og hvordan vi passer på vores natur, veje og skoler.

Det kræver ikke partifarve – det kræver lokal fornuft.

Lokallisterne er fri for partitvang og landsdækkende kampagner. Vi kan tage stilling ud fra, hvad der giver bedst mening her hos os – ikke, hvad der passer ind i et partiprogram skrevet i København. Vi kan samarbejde på tværs, fordi vi ikke skal tænke på, hvordan det ser ud i TV-avisen.

En stemme på en lokalliste er derfor en stemme på nærhed, frihed og engagement. Det er en stemme på folk, der bor her, arbejder her og brænder for at gøre netop vores kommune bedre.

Hos Liste T tager vi nærdemokratiet alvorligt. I 62 år har vi arbejdet for borgernes interesser i Dragør – og det vil vi blive ved med.

Mikkel Vang

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER