Debat

Problemer ved Dragør Søbad

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Problemer ved Dragør Søbad
Der har været problemer på badeanstalten. Arkivfoto: Thomas Mose.

Både borgmester Kenneth Gøtterup og den ansvarlige udvalgsformand er inddraget, og de har med forvaltningen foretaget feltstudier, og de har inddraget politiet. Deres fælles reaktion på Facebook er et studie i træden vande for ikke at blive beskyldt for alt muligt grimt:

»Vi er begge i denne uge blevet kontaktet af flere, der har rettet henvendelse og oplyst om udfordringer på Søbadet. Udfordringerne består i, at et stort antal gæster udefra besøger badeanstaltens dameafdeling, og det store antal har skabt nogle udfordringer og spændinger, særligt om måden vi agerer med hinanden på, når vi er på badeanstalten. Det har naturligvis skabt frustration hos mange af de faste gæster på badeanstalten som bor i Dragør. Det er helt forståeligt og ærgerligt, at vi er i denne situation. For netop badeanstalten har jo altid været kendetegnet ved fællesskab og samvær, og ikke mindst at vi kan være trygge med hinanden, når vi er på badeanstalten. Sådan skal det blive ved med at være, og vi har derfor i onsdags drøftet sagen med forvaltningsdirektionen.«

Politisk empati

Man forstår politikernes empati. En række potentielle vælgere føler, at de intimideres i deres tradtionelle besøg på badeanstalten – og så bare et par måneder før valget.

En mand efterlyser politikernes præcisering af problemet. Uden det vil det være vanskeligt at komme med både kortsigtede og mere varige løsninger.

Ser man på de forskellige reaktioner på Facebook, så er der en udbredt frygt fra de skrivende om ikke at blive slået i hartkorn med Dansk Folkeparti. De erkender dog, at der er akutte problemer.

Enig med Mette Frederiksen

For nogle uger siden meddelte statsministeren overraskende, at der med indvandring var et loft over, hvor mange tredjeverdensborgere som Danmark kunne rumme. Det er positivt, at hun nu efter 30 år giver DF ret: Der er et loft.

Når der nu kommer en større gruppe indvandrere til eksempelvis Dragør Søbad, medbringer de naturligt deres hjemlige traditioner, som kan støde sammen med de etablerede traditioner for god opførsel i et søbad.

Det bliver spændende at se, hvad politikere og forvaltning kommer med af gode løsninger på den korte bane.

I Odense har man, ligesom i andre kommuner, brugt penge på vagter. By- og kulturrådmand i Odense Kommune, Søren Windell (K), sagde i januar til DR:

»Det er jeg rigtig træt af, fordi det var penge, vi kunne have brugt på noget andet. Vi kan ikke blive ved med at tilpasse vores samfund efter nogle få grupper, som ikke vil følge de regler, vi har til samfundets bedste.«

Som Dansk Folkepartis kandidat i Dragør er jeg helt klar over, at problemet skyldes landspolitikken gennem flere årtier.

Men det er lokalt, man mærker konsekvenserne.

Med venlig hilsen
Morten Dreyer
Spidskandidat for Dansk Folkeparti i Dragør

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER