Debat

Regionen og din hverdag

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Regionen og din hverdag

Region Østdanmark fylder mere i vores hverdag, end mange tror. Det er regionen, der har ansvaret, når vi ringer 112, når vi bliver indlagt på Amager eller Hvidovre Hospital, eller når børn og unge har brug for psykologhjælp. Her vil jeg arbejde for en styrket børne- og ungepsykiatri og markant kortere ventetid på udredning og behandling. Ingen børn skal vente i månedsvis på hjælp.

Regionen har også ansvaret for dele af den kollektive trafik. For Dragørs vedkommende skal trafikken være både effektiv og have synkroniserede skift til metro og tog. Jeg vil arbejde for god mobilitet og driftssikkerhed.

Miljøet er heller ikke noget, vi kan tage for givet. Vi skal beskytte vores grundvand og jordens ressourcer, når der udarbejdes råstofplaner i regionen. Oprensning af forurenet jord skal opprioriteres – især dér, hvor forureningen truer vores sundhed og vores drikkevand. Det er helt afgørende for fremtiden på Amager.

Som kommunalpolitiker har jeg erfaret, at mange afgørende beslutninger ligger i regionen – ikke i kommunen. Derfor er det vigtigt, at Dragør og Tårnby har en tydelig stemme med ved bordet.

Jeg stiller op for Venstre, fordi regionen skal være tæt på borgerne og forstå vores lokale behov.

Stem personligt på Helle Barth – så Dragør ikke bliver overset.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER