Debat

Ros til køkkenet på Enggården

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Ros til køkkenet på Enggården
Nicolaj Bertel Riber glæder sig over mere økologi i Enggårdens køkken. Arkivfoto

Mere kvalitet og økologi kommer på bordet hos Dragørs ældre

I Dragør er vi så heldige, at vi har vores eget køkken med faguddannet personale, der hver dag producerer frisklavet mad til beboerne på Enggården samt cirka 120 borgere i eget hjem.

Det er for mig en afgørende og selvstændig værdi, at vi laver vores egen mad i Dragør i stedet for at få det vakuumpakket og bragt udefra – det skal vi værne om.

Sidste år var jeg i praktik i køkkenet, og det var en rigtig god oplevelse. Man kan virkelig mærke den store glæde og faglige stolthed, der er i at få sammensat det helt rigtige måltid med alle de hensyn, der i øvrigt også skal tages i den sammenhæng.

Køkkenet på Enggården har allerede opnået bronzemærket i økologi, men man tager nu skridtet mod sølvmærket. Det betyder endnu højere kvalitet i råvarerne og mere mad lavet fra bunden, hvilket også medfører et mindre klimaaftryk.

Initiativet kommer fra køkkenet selv – og det er virkelig godt gået. Tak for det.

Med venlig hilsen
Nicolaj Bertel Riber (A)
Viceborgmester og formand for Social-, Sundheds- og Arbejdsmarkedsudvalget

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER