En kommunalbestyrelses fornemmeste opgave er at sørge for, at kommunens borgere får den bedst mulige velfærd for skattekronerne.
Desværre må vi konstatere, at der i Dragør har været alt for meget fokus på at fylde kommunekassen ved blandt andet at forbruge mindre end budgetteret på en række områder.
Det har haft konsekvenser, og det er i mange tilfælde vores svageste medborgere, der har betalt prisen, hvilket vi på ingen måde kan være bekendt.
For blot at nævne nogle få: skandalerne på Enggården, hjemmeplejens problemer med tid til ordentlig pleje af de ældre, det stigende antal børn i mistrivsel, budgetproblemer på skolerne, det voldsomme antal omgørelser af sociale sager, byggefadæsen på Øresunds Allé, fjernvarmefiaskoen, Erhvervsområde Nord samt manglende vedligeholdelse af kommunens veje og bygninger.
Det skal der laves om på.
Derfor er der nu akut brug for at ryste posen blandt partier og politikere, så vi kan få en ny og anderledes sammensætning af kommunalbestyrelsen, der kan give nye bud på, hvordan Dragør bliver det bedste sted at bo og leve for alle – både stærke og svage, unge og ældre.
Det kræver i første omgang nytænkning hos vælgerne. Og jeg håber for vores alles skyld, at også de yngre vælgere og nye tilflyttere til kommunen, der kan tænke ud af boksen uden at være bundet af vanetænkning og traditioner, vil bruge deres stemme til at skabe fornyelse den 18. november.